Powered By Blogger

fredag 16 mars 2012

Åkt buss o pendeltåg för första gången....

Idag har jag varit ute på ett riktigt äventyr. Matte sa ju redan i början på veckan att jag måste lära mig att åka kommunalt. Nu visste inte jag vad det innebar men det fick jag uppleva idag. Vi åkte både buss och pendeltåg och det har jag aldrig gjort tidigare....

Robban följde med oss för matte visste ju inte om jag vågade gå på bussen och hon orkar ju inte lyfta mig. Det orkar nog inte Robban heller för jag är jättetung. Först blev jag lite tveksam när vi skulle gå på bussen men så hoppade jag upp ändå. När vi gick genom gången ville jag hälsa på folk som satt där men det fick jag inte.Tycker att chauffören körde lite väl fort och ryckigt för det var svårt att hålla balansen....Till slut var vi inne i Nynäshamns centrum och där var massor av människor och trafik men det brydde jag mig inte om. Det fanns så många spännande dofter som jag ville nosa på. Matte gick in i en köttbutik och köpte lite kött till mig. Det luktade jättegott om påsen som hon hade med sig ut. Vi promenerade ner till hamnen och kollade och sedan gick vi runt en stund.


På pendeltåget


Sedan skulle vi åka pendeltåg och det gick ju bra det också. Jag gick på frivilligt men jag fick hoppa in för det var så stort mellanrum mellan tåg och perrong men det gick lätt som en plätt. Vi gick av efter två stationer för sedan skulle vi ta bussen hem igen. Matte gick in på ICA och handlade kattmat och Robban gick också in för att köpa snus medan vi väntade på bussen så jag fick sitta bunden utanför helt ensam men det var bara kul.


Väntar på bussen


Många människor har kommit fram och sagt att jag är jättefin men det var en tant som frågade om jag var en newfoundlandshund???? Det blev jag inte glad över.....

Jag har fått jättemycket beröm för att jag har varit så duktig idag men guud så trött jag var när vi kom hem. Jag somnade direkt......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar