Powered By Blogger

måndag 26 mars 2012

Ensam hemma......ögonen rinner.....

Matte och jag har precis kommit in från en kortare runda efter kvällsmaten. Idag har det inte hänt så mycket för jag blev tvungen att vara ensam hemma när matte åkte till Haninge för att köpa kattmat och hämta sin smartphone som var inlämnad för lagning på Telia. Självklart blev det strul på Telia så matte missade bussen som hon hade tänkt åka hem med och nästa buss gick ju inte förrän två timmar senare så matte var inte hemma förrän klockan nästan var tre.



Först hittade de inte mattes smartphone i butiken trots att den skulle finnas där enligt verkstan. Det tog nästan en hel timme innan de hittade den inne på chefens kontor ??? Vad den nu hade där att göra??? Matte tyckte nästan synd om den kvinnliga expediten som letade o letade o letade och matte var helt slut själv för hon höll på att svettas ihjäl för det var jättevarmt där inne.....Till slut fick hon sin mobil men det var inte den det var fel på utan på laddaren till den så hon fick en ny och nu ska smartphonen väl funka.....Vilken tur att matte lämnade in laddaren tillsammans med mobilen för annars hade det aldrig upptäckts.....

Matte köpte kattmaten på djurkliniken för Iris är en kräsen katt. Hon äter inte vad som helst minsann....


Iris är en kräsen och bestämd tjej...


Hur som helst passade matte på att fråga om mina rinnande ögon. De tyckte att matte skulle fortsätta att skölja mina ögon med koksaltlösning i ett par dagar till. Är jag inte bra då så skulle matte kontakta veterinären för undersökning av ögonen och få recept på ögonsalva.

Så matte struntade i att köpa receptfri ögonsalva på apoteket.....Matte vill inte experimentera med mina ögon och det är jag tacksam över......


Sammanfattningsvis kan jag säga att det har varit en ganska så trist dag....men jag har varit lite trött sedan gårdagen så det gör inte så mycket........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar