Powered By Blogger

torsdag 29 mars 2012

Magen är lugn.......fästingskydd

Vi tog sovmorgon idag. Jag var ute och kissade klockan fem i morse och sedan somnade både matte och jag om.

Magen har varit lugn i natt och avföringen var mycket fastare i dag. Fick kokt ris o fisk o morötter och lite av mitt vanliga foder till frukost och likadant nu till kvällen. Tycker förstås att det var snålt tilltaget igen men det tjänar ingenting till att jag tigger om mer har jag förstått.

Idag har jag varit lite tröttare än vanligt men jag sov ju nästan ingenting det senaste dygnet så det är väl inte så konstigt egentligen....Magsjuka tar på krafterna säger matte....



Vi har förstås tagit promenader idag igen. Jag fick följa med matte till brevlådan då hon hade post som måste skickas iväg. Då gick vi längs landsvägen igen. Oj, oj, vad mycket trafik vi möter då men jag är duktig som går så fint utmed sidan säger matte......För övrigt har det varit ett himla liv här i området både igår och idag. Gator och gångvägar sopas rena och gräsmattorna fixas i ordning. Den ena arbetsmaskinen låter värre än den andra........men fint blir det. Matte tycker att det är skönt att allt grus sopas bort men här inne är rena sandöken ändå. Tyvärr följer det med en massa sand när jag har varit ute på rastrundorna. Matte dammsuger och sopar i ett......

I helgen hittade ju Robban tre fästingar som kröp på mig. Nu ska matte testa ett nytt naturvänligt insektsskydd som heter ShooTag. Det är helt utan skadliga kemikalier och som dessutom är luktfri och vattenfast.. Det är en bricka som man fäster i halsbandet. Nu gick det inte att fästa den i mitt halsband så matte satte på mig ett annat band som hon fäste fästingbrickan i. Man ska ha brickan på sig hela tiden men jag märker inte av den alls så det gör inget......

Annars brukar matte bara använda sig av sina huskurer på de hundar hon har haft men nu ville hon testa det här fästingskyddet på mig...Några starka bekämpningsmedel använder hon aldrig på oss djur.......Är tacksam för det!.....Hoppas nu att de äckliga små djuren inte gillar mig......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar