Powered By Blogger

söndag 18 mars 2012

Pollen.....god mat....

Det har inte hänt så mycket idag. Vi har gått flera promenader förstås. Vi stannade till vid närbutiken för att matte och Robban skulle gå in handla lite. Jag fick stå bunden i cykelstället utanför. När de var klara och skulle hämta mig så kom butiksägaren ut och gav mig lite godis...Jag blev jätteglad...Hit kan vi gå fler gånger tycker jag.....


Matte hostar och nyser som bara den. Hon säger att det beror på att pollensäsongen har börjat......I natt låg jag och sov på golvet inne i mattes sovrum men när hon började nysa och det aldrig verkade ta slut så gick jag in i vardagsrummet i stället för att inte bli störd....Det var första gången jag sov i hennes sovrum. Då väckte hon mig med sina nysningar så jag blev tvungen att gå ut ur rummet....Får se hur jag gör i natt?......


Robban fick besök av en gammal arbetskompis. De bara pratade och pratade och brydde sig inte ett dugg om mig fast jag försökte få uppmärksamhet men det gick inget vidare....Till slut sa matte till Robban att ta en rastrunda med mig så då gick kompisen med också.......


Kompisen åkte hem och sedan fick jag min kvällsmat. Idag var min mat extra god för jag fick kött och kokta morötter också. Matte säger att jag ska få mer hemlagad hundmat och inte bara torrfoder som jag är van vid men kostbytet får ske successivt så att jag inte blir dålig i magen.....Maten luktade ljuvligt och det var så himla gott.......


Nu har vi precis kommit in från en långpromenad så nu ska jag vila en stund......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar