Powered By Blogger

fredag 19 april 2013

Rolig dag... lycka....kaninmage...rån?



Oj, så glad jag blev när jag träffade min kompis Tim i morse på morgonpromenaden.....Det var ju så länge sedan sist.......och han blev lika glad han.....


Och när vi var ute på den längre promenaden senare på dagen blev jag jätteglad när Robban släppte lös mig på fotbollsplanen. Jag sprang o sprang o sprang samtidigt som jag skällde av lycka.....det var så länge sedan jag fick springa på det viset....Jag fortsatte att skälla på hemvägen på allt och ingenting men det var bara av glädje.....




Stackars Casper måste leva så begränsat så det kan inte vara kul för honom att inte få röra på sig......Han får bara gå ut på toa men det är inte så bara, inte för Robban i alla fall som måste bära honom både  ut och in....Nu när Casper är dålig i magen blir det ju ganska så ofta. Idag har matte gett honom rå kaninmage som är effektiv mot lös avföring och han har tydligen blivit bättre....Jag blev faktiskt avundsjuk när jag märkte att Casper fick kaninmage så matte gav mig lite grann också.....Det är ju så himla gott fast matte tycker inte att det luktar så gott precis.....






Casper måste ha halskragen på sig för han kan inte låta bli att gnaga på sitt onda ben och det får han ju inte göra.....men han tycks trivas i sin krage för han bryr sig inte alls  när han får den på sig.....


Robban åkte till ICA för att handla lite. Egentligen skulle matte ha gjort det men hon  hade en gräslig huvudvärk så Robban gjorde det  stället. Det händer ofta saker omkring Robban och nu avstyrde han troligen ett rån i kassan och det bara för att han var så uppmärksam och upptäckte mannens mysko uppträdande och skumma klädsel i god tid....Han konfronterade mannen högt och tydligt så alla kunder och personal upptäckte det...Mannen försvann men Robban lämnade ett tydligt signalement på honom.....Kunder undrade hur han vågade konfrontrera mannen på det viset men det är en skyldighet man har anser Robban som inte är rädd för att gripa in om det är nödvändigt, vad det än gäller..........även nu när han går på kryckor och är mer eller mindre handikappad....


Nu är det dags för sista rastningen för idag...Hoppas verkligen att jag inte blir störd i natt igen som jag blev natten till idag för då var Casper tvungen att gå ut klockan halv tre och det kunde jag ju inte undvika att höra.....Hoppas att han kan sova och inte är dålig i magen.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar