Powered By Blogger

måndag 15 april 2013

Sovmorgon...dagsregn....vattenpölar...

Casper tog sovmorgon i morse. Han vaknade inte förrän vid sju och det är jag tacksam över och det tror jag att Robban också är....

När matte kom hem från ICA vid elvatiden tog Robban och jag en långpromenad. Det regnade en hel del så det blev jättestora vattenpölar lite här och där. Robban var snäll och lät mig plaska och hoppa i dem och det var verkligen jättekul.....När vi kom hem blev det att gå raka vägen in i badrummet för en dusch. Idag hade matte köpt grönsåpa så Robban använde det för att få framför allt mina ben rena..... Det luktade faktiskt riktigt gott  om mig efteråt..........




Regnet tilltog under dagen så det var nog tur att vi var ute så tidigt. Robban har ju varit ute med Casper flera gånger också. Han tycks inte bry sig om att han blir blöt när det regnar. Han skakar på sig och sedan är det full fart.......

Matte berättade att hennes förra setter, Eros inte ville gå ut i regnväder. Han hatade att bli blöt så matte köpte ett regntäcke åt honom och då gick det bra fast han undvek alla vattenpölar förstås.....Konstig hund...Jag älskar att få plaska i vattenpölar......



Iris vill hålla koll på vad som händer ute i regnvädret...Iris är inte så rädd för att bli lite våt hon heller...


...men Iris tycker att Caspers tratt är lite läskig så hon håller sig på avstånd från honom......Det gör inte tuffa Leo...Har han lagt sig någonstans så flyttar han inte på sig frivilligt, inte ens när Casper kör tratten rakt in i honom......




Det hade slutat att regna när vi var ute nyss på kvällsrundan men nu fick jag minsann inte gå i några leriga vattenpölar utan jag fick kryssa mellan dem för Robban orkar inte duscha mig en gång till idag.....

Nu ska jag ta en liten vilopaus fram till kvällsfikat......Casper har slocknat han också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar