Powered By Blogger

torsdag 24 januari 2013

Hormonstinn hanhund.......trött

Matte håller fortfarande på att möblera om. Ja möblerna står väl där dom ska nu men hon har miljoner med papper och prylar som ska gås igenom. Hon släpade själv ut furuskåpet från köket tidigt i morse. Jag låtsades sova men jag hörde henne allt.....Nu har hon blivit avbruten flera gånger idag också så det lär ta tid innan hon är klar....men som matte säger.....Det är ingen brådska, prylarna försvinner ju inte...Det får ta den tid det tar men sorteras ska det. Allt som hon tror att hon inte behöver eller komma att använda slänger hon......


Matte följde med på långpromenaden och den tog tid för jag ville nosa på varenda urinfläck och på alla andra fläckar också för den delen och så måste jag skvätta lite då och då. Jag måste ju markera och visa att jag finns.........Matte säger att jag uppträder som en hormonstinn hanhund i löptikstider.......









När vi kom hem tänkte jag leka en stund med min gris som jag fick i julklapp men jag blev så himla trött så att jag somnade..........




....och jag sov fram till kvällsmaten. Matte hade glömt att koka ris till mig och det gjorde ju inget. I stället fick jag spagetti och rå nötfärs blandat i färskfodret. Jättegott verkligen.....

Ja, sedan somnade jag om. Jag känner mig faktiskt ovanligt trött så efter kvällsrundan tänker jag lägga mig och sova....ja, jag missar ju inte kexet förstås......

Så här ser det ut på kvällarna när vi ska sova.....Iris och jag ligger på varsin sida om Robban som kollar på TV. Jag hinner somna innan han stänger av den......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar