Powered By Blogger

fredag 8 februari 2013

Sprattlande fisk......lilla kissemissen....







Jag har varit lite piggare idag och det är väl bra.........men det är ändå konstigt med tanke på hur störd jag blev i natt då Leo förde ett himla liv...Det var inte någon som kunde sova på grund av katten.......Han sprang omkring med sin jäkla mus och skrek som en dåre....när han inte slog i skåpsdörrarna förstås.....Han kan roa sig den katten men kan han inte göra det på dagarna i stället????? Nej, idag har han sovit stor del av dagen...Enda gångerna jag har märkt av honom är när han sitter och skriker efter mat...Gud nåde om inte maten serveras på bestämda tider......Jag lovar att ingen orkar höra på hans skrik någon längre stund......

Matte är faktiskt lite orolig över att Iris inte får tillräckligt med mat i sig för Leo snor det mesta. På morgnarna brukar matte hålla i Leo medan Iris äter så att hon får något i sig i alla fall.......Behöver jag berätta att Leo blir helt "galen" då fast han redan har ätit före Iris?.....



När vi gick morgonrundan nere vid småbåtshamnen så såg jag två karlar som stod en bit ifrån varandra ute på isen. Robban sa att de pimplade........Rätt som det är börjar den ena karln ropa och skrika till sin kompis och jag såg något som sprattlade på isen.......Han hade fått en fisk och jag kunde förstå att han var jätteglad......Det såg verkligen jättekul ut med den sprattlande fisken så jag ville dit och kolla men det fick jag förstås inte.......


När vi sedan var ute på långpromenaden så mötte vi en granne som bor i trappuppgången intill. Han envisas alltid med att säga "Hej, lilla kissemissen" till mig men jag bryr mig inte om vad han säger. Tycker han att jag ser ut som en kissemiss så får han väl tycka det. Jag brukar hälsa på honom ändå för han verkar så snäll och så är det kul att någon pratar med mig......






Jag har precis sovit någon timme efter kvällsmaten. Jag vaknade förstås av Leo som sitter och skriker efter sitt kvällsmål........Det är väl dags för kvällsrundan snart så det är lika bra att vaknar till ordentligt...Tror att jag ska leka med bollen en stund......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar