Powered By Blogger

torsdag 28 februari 2013

Vill bara vara ute.....matte magsjuk....

Robban väcktes av mitt pipande och flåsande i morse. Han trodde att jag var nödig så vi gick morgonrundan tidigare än vanligt. Nu hade jag inte så bråttom utan jag ville bara komma ut. Jag känner mig så rastlös så jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig?






Det finns många intressanta dofter överallt som jag bara måste undersöka....


När vi kom hem hade matte frukosten klar till mig. Och självklart var jag döhungrig så maten försvann i ett nafs.....

I vanliga fall brukar jag vila en stund efter maten men nu har jag inte ro till det...Till och med Iris kollar fundersamt på mig. Hon undrar nog varför jag är så orolig och pipig?

När matte och Robban sedan skulle kolla på skidtävlingarna på TV  så blev jag oerhört besviken. Jag ville bara ut igen trots att vi precis hade kommit in från en promenad...





Försöker få Robban att inse att jag behöver gå ut igen........inget resultat...




....ställer mig framför honom i stället.......men icke. Robban sa att jag fick vänta till skidorna var slut.....Jag gav till slut med mig och la mig på golvet nedanför soffan....
Jag tror till och med att jag slumrade till en kort stund......


Robban tog en promenad med mig innan han skulle åka till Hovet med 16:52-pendeln och till matchen Djurgården-Karlskrona. Det är sista hemmamatchen i grundserien.

När vi kommer in så är matte i badrummet. Hon har plötsligt blivit illamående och magsjuk och det tydligen ordentligt också. Hon var sedan tvungen att lägga sig på sängen så det har inte varit så kul för mig. Jag gick stressat omkring i lägenheten en stund men till slut la jag mig på golvet i mattes sovrum. Nu har matte pallrat sig upp men hon verkar inte vara på lekhumör direkt......Hon mår fortfarande illa säger hon.....


Undrar om hon kommer att vilja ha något kvällsfika när hon mår så här? Antagligen inte så jag lär väl bara få mitt kex i kväll för det får hon inte missa att ge mig. Det ska jag i alla fall se till att hon inte gör.......en macka kan jag nog bara drömma om...

Robban lär inte vara här före elva i kväll så det blir en sen kvällsrunda för mig. Då brukar jag sova i vanliga fall men nu kommer jag att hålla mig vaken.....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar