Powered By Blogger

fredag 1 mars 2013

Hantverkare.....hungrig......trött

I morse kom en hantverkare hit och skulle fixa lite i köket. Jag gillar ju besök och han hade en mycket spännande väska med sig som jag noga gick igenom. Medan han grejade i köket så gick Robban och jag ut på morgonrundan och matte ner i tvättstugan.





När jag sedan kom hem blev jag riktigt besviken. Karln var kvar i köket så jag fick vackert vänta på min frukost. Är det någonting som jag är dålig på så är det att vänta och inte minst när det gäller mat. Jag trodde aldrig att karln skulle bli klar. Alltså jag var så himla hungrig...Jag drack lite extra vatten men det blev jag ju inte mätt på.......

Även om hantverkaren var en mycket trevlig karl så blev jag glad när han gick så att matte kunde fixa till min frukost. Självklart blev jag tvungen att göra en del lydnadsövningar innan jag äntligen fick äta........Det tog sin lilla tid för jag slarvade en del och var tvungen att göra om övningen igen och igen.....Jag trodde att jag skulle dö av hunger....och till slut så fick jag äntligen käka.......åh, så gott det var....


För övrigt har jag försökt att vila och koppla av lite mer idag för jag känner mig trött men matte tycker att jag fortfarande är väldigt pipig, stressad och flåsig av mig......Ja, jag tycker själv att det är jobbigt och hoppas att löpet snart är slut..........


Matte har röjt ur mycket i sitt sovrum idag så att Robban kan fixa klar målningen i morgon och förbereda för tapetseringen i nästa vecka......

Matte känner fortfarande av sina magbesvär och illamåendet. Robban var snäll och fixade i ordning middagen. Han gjorde en skink- och ostsallad som tydligen var jättegod. Själv fick jag ugnstekt kyckling och ris i färskfodret....Det luktar så ljuvligt gott i hela lägenheten när kycklingen lagas i ugnen så det vattnas verkligen i munnen på mig.....inte lätt för en hungrig hund som jag jämt är....


Jag var alldeles nyss ute på kvällsrundan. Det är riktigt halt här utanför så Robban ville inte gå så långt i mörkret men jag gjorde mina toabestyr och nu väntar jag bara på kvällsfikat.....Jag tror att jag måste sova en stund först för nu blev jag plötsligt jättetrött...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar