Powered By Blogger

torsdag 28 mars 2013

Jag är jätteledsen.....Casper skadad




Först tänkte jag inte blogga i kväll för jag är jätteledsen. Lilla Casper är skadad och fick åka akut in till Bagarmossens djursjukhus nu i kväll med Robban och djurambulansen. Det värsta är att jag vet inte om det var mitt fel? 

Vi hade varit ute på en kortare promenad och när vi hade varit hemma en stund började Casper att skrika helt hysteriskt. Han låg intill fåtöljen och vrålade rakt ut. Det märktes att han hade jätteont i sitt ena framben. Robban var snabbt framme hos honom. Av rena smärtan så bet han Robban jättemycket i handen och armen med sina sylvassa små tänder. Det såg ut som rena blodbadet....




Jag blev förstås jätteskraj för jag vet inte om jag hade trampat på honom eller vad det var som hände? Han har ju så tunna smala ben åtminstone om man jämför med mina.......Han är ju ganska så vild emellanåt och ska busa och hoppa på mig så en olycka kan väl lätt hända även om jag försöker vara försiktig.....


Matte säger att jag inte ska vara ledsen för det var en ren olyckshändelse och det var det väl men jag känner mig ändå skyldig.


Robban ringde alldeles nyss. Casper har fått en mycket kraftig stukning i armbågsleden. Veterinären som var ortoped sa att det skulle bli bra efter ett par dygn men att han måste vila den närmaste tiden. Blev inte Casper bra efter en vecka måste han åka tillbaka till sjukhuset. Det är svårt att se något på röntgen när det gäller så här små valpar eftersom de växer så mycket....


När Robban berättade för veterinären att det var en sankt bernhardshund på 70 kg som eventuellt hade trampat på honom så säger veterinären "Är det Vera?...Han hade träffat mig när jag låg inne på Bagarmossen för någon vecka sedan. Han hade inte hand om mig men brukade gå förbi och prata med mig ibland....."Vi brukar inte ha så många sankt bernhardshundar här" sa han sedan.....och så frågade han hur jag mådde nu?....Jag är tydligen väldigt känd och omtyckt på både djursjukhuset och djurkliniken men matte säger att hon hoppas att jag slipper åka dit fler gånger och det kan jag förstå........


Robban bar ju Casper och hade honom mot bröstet när de åkte in med ambulansen. Vad händer? Jo, Casper spyr ner hela Robban. Det mesta kom på t-shirten. både på ut- och insidan eftersom Casper hade huvudet mot Robbans hals. Robban sa till matte att det inte luktade så gott precis och hur kul är det att vara helt kladdig. Han kunde ju inte ta av sig t-shirten heller eftersom han inte hade några andra kläder än sin jacka att ha på sig....Ja, stackars Robban, han råkar då ut för allt....


Nu är de på hemväg och jag längtar så tills  jag får träffa dem båda två......Casper blir ju elva veckor gammal idag. Det kunde ju ha firats roligare....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar