Powered By Blogger

fredag 22 mars 2013

Mer medicin....Casper.....dusch...

Matte ringde till djurkliniken i morse för att informera dem om vad veterinären på Bagarmossen hade sagt när hon ringde igår. Jag har ju tid på djurkliniken på måndag för att ta bort stygnen men eftersom det inte ser helt bra ut ännu så ändrades tiden så att jag ska komma dit tidigare på morgonen än den tid matte hade fått och det bara för att veterinären ska hinna kolla mig ordentligt.

Sedan åkte matte till apoteket och hämtade ut mer medicin till mig......

Robban och jag har varit ute på de vanliga korta rundorna. Jag känner mig stundtals lite rastlös för jag vill vara ute längre. Jag saknar mina långa promenader också.... för övrigt har jag varit rätt så trött idag också så det har blivit en hel del vila......

Inte helt lätt alla gånger med tanke på Casper som blir allt vildare och kaxigare. Han hoppar och studsar som bara den....Idag har han bitit mig i öronen och trampat på mig när jag ligger ner. Han vill förstås leka men jag orkar inte mer än någon kortare stund åt gången.....Både matte och Robban ser till att han inte är alltför påflugen och jobbig mot mig. Nu tycker jag i och för sig att det bara är kul med den lilla killen.......och han måste gilla mig med för han vill gärna ligga nära mig.....











Jag råkade trampa på Casper idag. Han skrek förstås men glömde tydligen bort det lika fort. Och vid ett annat tillfälle så satte jag mig på honom. Jag märkte honom inte ens. Han sa ingenting utan det var Robban som upptäckte det och räddade honom från min tunga kropp. Casper vägde nio kg idag och jag väger ju 70 kg så det är förstås lite skillnad.


Det är så himla skönt att duscha. Nu är det jag som går in i badrummet självmant och får vänta på att Robban ska komma. Förut var det tvärtom....Hörde att Robban sa till matte att hon kunde ta bort badkaret för hon badar nästan aldrig och bara ha duschen kvar. Matte tyckte att det var en bra ide så det blir nog så. Jag tycker också att det skulle vara bra för det är så trångt därinne.....

Nu är det dags för mig att sova. Kvällsrutinerna är klara.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar