Powered By Blogger

lördag 20 april 2013

Lugn natt.....sätta sig i.respekt...



Casper sov hela natten så det var lugnt fram till sju i morse då han var tvungen att gå ut.......Sedan gick Robban ut med mig och då gick vi till fotbollsplanen där jag fick springa lös igen. Alltså, jag var överlycklig........




Senare på dagen var det omöjligt eftersom det kryllade av hundar ute för att det var så fint väder. Sådana här dagar ser man verkligen hur många hundar det  egentligen finns här i stan.....och jag gillar inte alla kan jag gott erkänna......

Jag tycker att det är trist att vi inte kan gå ut tillsammans allihop men matte måste passa Casper som bara får gå ut på toa. Måste matte utföra något utanför hemmet så måste Robban passa honom.......som i morgon då matte har sin kurs i vardagslydnad igen......Det blir alltså en dötrist dag fram till tvåtiden då matte är hemma igen....

Idag skulle matte egentligen haft en kurs i hundmassage men den ställdes in och det var väl tur för annars vet jag inte om jag hade kommit ut överhuvudtaget under dagen. Det tar ju nästan hela dagen innan matte är hemma igen. 

Nu måste matte massera och stretcha Caspers ben flera gånger om dagen. Han har inga som helst muskler i det skadade benet ännu....Det ser lite läskigt ut när benet hänger och slänger utan styrsel tycker jag.....


Robban dammsög och fixade i ordning balkongen så att vi kunde vara där ute. Där har jag bra överblick över omgivningen och kan kolla in alla som går förbi utanför på gatan. Det var som sagt en hel del hundar som jag aldrig har sett tidigare som passerade. En del fick höra att jag fanns medan jag struntade i många andra.....Ibland måste man sätta sig i respekt.....




Undrar vad det är för en kaxig hund som skäller där borta?


Oj, där nere är Casper och Robban....



Casper ute för toabestyr.......


Casper upptäcker många spännande dofter......Det är också kul med löven som blåser omkring...


Nu ska jag ta en tupplur innan det är dags för kvällsrutinerna....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar