Powered By Blogger

onsdag 24 april 2013

Ny kompis......megafonhunden....

Åter en väldigt trist förmiddag eftersom Robban var tvungen att åka till jobbet på ett möte. Han väckte mig och tvingade ut mig på en morgonrunda redan strax efter sex i morse. Till och med Casper sov så matte fick väcka honom så att Robban skulle hinna bära ut honom för morgontoa.....Matte orkar inte bära honom nerför alla trappor nu när inte får gå på sitt onda ben...

Jag somnade om förstås men Casper var bara intresserad av att få sin frukost. Han är alltid döhungrig oavsett tid på dygnet och hur mycket han än har ätit tidigare.....

Robban var hemma strax efter ett idag igen och då var han ju förstås tvungen att gå ut med Casper först som inte hade varit ute sedan tidiga morgonen men ändå hållit sig torr under alla timmar........förvånansvärt duktigt av den lilla killen tycker även jag....

Barnen som bor här i huset kallar Casper för megafonhunden...de tycker väl att tratten ser ut som en megafon kan jag tänka mig. Ibland har han ju tratten på sig även när han ska ut och kissa även om matte oftast tar av den...


Robban och jag gick utefter viken igen och där finns det en ensam and som vi ofta träffar på. Jag tror att han gillar mig för när vi skulle gå hem så följde anden efter oss ända hem till huset.. Han gick precis bakom mig så folk som fick syn på oss tyckte nog att det såg kul ut för de skrattade och frågade om jag hade fått en ny kompis?...






För övrigt har det väl inte hänt så mycket.......Jag vill så gärna busa lite med Casper men det går ju inte. Hoppas verkligen att han blir bättre snart......

När jag la mig bredvid honom för att vila så bet han mig i tassen. Han tog fel på min tass och min trasiga boll som han skulle ta tag i.......Självklart sa jag ifrån men han verkade inte bry sig och så farligt var det ju inte.....







Vi har precis kommit in från kvällsrundan så nu är det sovdags......Hoppas att jag slipper gå upp i ottan imorgon igen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar