Powered By Blogger

söndag 5 maj 2013

Älgar....rosslig....koppelträning....





När Robban och jag var ute på morgonpromenaden vid åttasnåret i morse så hörde vi att det prasslade inne i skogsgläntan intill lekplatsen. Först brydde vi oss inte alls för där brukar en massa fåglar och katter hålla till men prasslandet blev allt starkare och högre och rätt som det var så stod vi cirka fem meter framför tre älgar som står och käkar från träden och buskagen. Först skällde jag till men jag tystnade snabbt när de kollade på mig.....Herregud så stora de var...Nu kände jag mig ganska så liten faktiskt......Robban backade något och jag följde efter. Fler hundägare kom och så stod vi en stund kollade på de stora märkliga djuren innan vi gick hem.....Tyvärr hade inte Robban med sig sin mobil så han kunde inte ta någon bild....


Matte åkte till kursen i vardagslydnad. Robban skulle passa Casper som var jättebusig hela förmiddagen. Robban gick ut med honom stup i kvarten för han hade inte bajsat på morgonen....till slut gjorde han det ändå...Det är något konstigt med Caspers avföring för först är den normal och sedan blir den jättelös och det har varit så här i flera veckor nu och det varje gång han går på toa.......Idag spydde han också, något som han aldrig har gjort förut.....men aptiten är det verkligen inget fel på och det är den inte på mig heller för den delen.....




Här är det kö till vattenskålen....Vi har en varsin skål men jag dricker gärna ur Caspers också fast den är mycket mindre än vad min är.........


Tre hundar på kursen har drabbats av kennelhosta och sedan blivit allvarligt sjuka i lunginflammation, två av dem är goldenkillar och den tredje en goldenkorsning.....Undrar om golden är extra känsliga??? De övriga sju hundarna som är av andra raser har klarat sig, åtminstone än så länge.......

Själv mår jag inte särskilt bra heller. Det rosslar i luftrören och flåset och orken är lika med noll.....Jag har i och för sig fyra dagar kvar på pencillinkuren så vi får hoppas att jag blir bra av medicinen......Det här är minsann inte roligt alls.....


Matte tog en promenad med Casper utmed småbåtshamnen medan Robban och jag gick åt andra hållet runt fotbollsplanen och lekplatsen.....Nu var inte älgarna kvar men jag studsade till när jag hörde att det prasslade i buskaget intill men nu var det bara några fåglar där.........




Vilostund under gårdagens kvällspromenad


Och i kväll.....Undrar vad de gör där borta???



Matte måste träna koppelträning med Casper för han kan banne mig inte gå ordentligt i ett koppel. Han har väl så mycket energi som han inte har fått utlopp för så han blir helt stirrig när han väl kommer ut...Han hoppar och studsar och vill bara busa runt...Dessutom har han inte fått så mycket social- o miljöträning direkt så allting är så spännande.......


Nej, nu måste jag vila en stund innan det är dags för kvällsrutinerna.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar