Powered By Blogger

söndag 19 maj 2013

Lite deppig...trött....tappade vacumsugen...

Idag har det inte hänt så mycket egentligen....Jag har legat på balkongen och vilat stor del av dagen.......Jag känner mig lite deppig också. Om det beror på min hälsa eller på att jag saknar Casper eller en kombination av båda är svårt att sia om.....Jag gillade Casper jättemycket och saknar honom.....



När Robban och jag var ute på den lite längre promenaden så upptäckte han att jag hade tappat vacumsugen från dränaget. Vi var nästan hemma så vi blev tvungna att gå hela vägen tillbaka. Tack o lov så hittade Robban den på gräsmattan nästan ända borta vid bussgaraget...Vi fattar inte hur den kunde ha lossnat och att jag kunde tappa den eftersom jag har tröjan på mig.....Det är annars inte så lätt att få loss vacumsugen från dräneringsslangen så detta var ett mysterium....tur att vi hittade den i alla fall.....

Matte hade ju sin kurs i vardagslydnad idag så hon var ju borta i flera timmar....lite trist faktiskt....Helst hade jag förstås velat vara med men det går flera tåg som matte brukar säga.....

Robban lagade middag i dag och då hade han wokat en massa grönsaker tillsammans med lövbiff och eftersom han hade gjort så mycket så fick jag resterna i min mat.......Matte blev jätteglad över att jag åt upp all mat trots att det var en salig blandning av grönsaker, även mer ovanliga som sparris, bambuskott och ananas....och jag åt upp alltihop förutom några riskorn som jag lämnade kvar på golvet....Ja, jag var riktigt hungrig......

Nu ska dränaget tömmas igen och sedan är det dags för rastrunda före finalmatchen mellan Tre Kronor och Schweiz........Det är tydligen den sista hockeymatchen för den här säsongen och det är verkligen skönt tycker jag.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar