Powered By Blogger

onsdag 15 maj 2013

Jag är hemma igen.....armytröja

Det har varit ena jobbiga dagar men äntligen är jag hemma igen......

I morse hamnade jag på operationsbordet. Ja, jag fick ju sova så jag märkte inte vad de gjorde med mig och tur var väl det. De har rakat bort massor av päls och så blev veterinären tvungen att skära upp ett jättelångt snitt på skulderpartiet för att få bort en enormt stor cysta.......Nu har jag ett dränage som det rinner en massa blodblandad vätska ur. Den måste tömmas varje timme och så måste matte skriva upp hur mycket vätska det kommer ut varje gång...Eftersom Robban är sjukvårdskunnig så sköter han tömningen av vacumsugen.......



På hemväg från djursjukhuset....



Jag var så törstig....





Jag får inte klia på bandaget så att dränaget lossnar eller såret går upp så jag måste ha en tröja på mig och det har jag ingenting emot alls.

Matte gick in och letade bland Robbans alla t-shirts. Han har hur många som helst men matte tyckte att den här passade mig bäst. Robban blev kanske inte så jätteglad för han har fått den här armytröjan av en amerikansk soldat när han tjänstgjorde i Kosovo. Robban sa i alla fall att jag fick ha den och det var ju bra eftersom matte har klippt sönder den lite vid nacken för att den inte skulle kännas för trång för mig......



Det var skönt med lite frisk luft också efter kvällsmaten. Jag fick bara äta lite men jag var så hungrig så det var skönt att få någonting i magen....

Jag var ute för toabestyr alldeles nyss. Folk glodde på mig och min fina tröja men det brydde jag mig inte ett dugg om......



Den här operationen och dagarna på djursjukhuset blev tydligen en dyr historia, närmare bestämt drygt 24000 kr så nu finns det inget kvar på min sjukförsäkring. Det har alltså gått åt 50000 kr sedan min livmoderoperation den 11 mars.....så nu måste matte betala själv för kommande kostnader och det lär väl inte bli billigt kan jag tro......

I morgon måste vi åka tillbaka till djursjukhuset för kontroll och sedan måste vi göra det varannan dag tills de tar bort dränaget..........Den 24 maj ska jag tillbaka till veterinären och då får vi höra vad analysen av cystan säger......Jag hoppas i alla fall att jag slipper få några fler......Jag hade ju en cysta på livmodern också men den kollade de aldrig närmare på......

Det är så himla skönt att vara hemma igen.......och jag har fått jättemycket beröm för att jag är så duktig som finner mig i allt.....men jag har ju inget val.....


Nu måste dränaget tömmas igen... Robban kan fixa dränaget medan jag sover för nu är jag dötrött....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar