Powered By Blogger

lördag 25 maj 2013

Mår pyton... mer vätska.....loppis.....

I morse kunde jag inte äta någon frukost eller i morse är väl att ta i? Klockan var väl nio när jag vaknade. Robban och jag gick ut på en lite längre morgonrunda så klockan  närmade sig nog tio innan vi var hemma igen och det var dags för frukost men jag hade ingen matlust alls. Jag kunde inte ens få i mig en god köttbit....Robban tvingade i mig några korvbitar tillsammans med Atarax-medicinen.......

Jag vilade fram till lunchtid. Matte lyckades då få i mig frukosten...Alltså, det var ganska så gott ändå. Köttbitarna var svåra att motstå när jag väl hade börjat äta....Matte sa att jag måste äta mat om jag ska kunna ta medicinerna för annars pajjar magen också.....Ja, jag önskar att jag hade mer matlust men nu mår jag pyton.....Det har kommit ännu mer vätska och nu är det inte ens skönt när jag får frysklampen på operationsområdet även fast den läggs i en handduk....nä, det var inte skönt idag...

Robban och jag följde med matte till den stora loppisen som var på fotbollsplanen idag....där var jättemycket folk och en hel del hundar men jag skötte mig exemplariskt trots att några hundar skällde ut mig......Jag orkade inte bry mig helt enkelt.....Däremot var jag nära att sno en korv ur handen på ett litet barn när vi gick förbi men Robban reagerade snabbt så jag hann inte......Det luktade så himla gott....

Många människor stannade och beundrade mig........en del tyckte att jag var himla stor förstås......några såg ju förstås det stora såret och förstod att jag hade opererat mig.....


Vi var inte där så lång stund eftersom jag är dålig. Matte köpte visst en stor glaskaraff men för övrigt fanns det tydligen inget av intresse....






Vi gick vidare till närbutiken för matte hade glömt något när hon var på ICA och handlade.......


Vilopaus medan matte är inne i närbutiken....


....varmt är det.....



Väl hemma igen drack jag massor av vatten igen innan jag la mig på balkongen. Jag somnade och sov väl ett par timmar tills det var dags för en ny kort rastrunda...Vi gick ner till småbåtshamnen. Där såg vi ett skäggdoppingpar som hade byggt ett bo......Jag minns att jag såg det förra sommaren också.....så fina fåglar....

Ja, sedan åt jag kvällsmaten och nu var jag riktigt hungrig så det var inga problem att få ner den....Jag får mycket kött och det gillar jag verkligen.....

Nu ska jag ta och vila igen. Usch, det här tar verkligen på krafterna........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar