Powered By Blogger

söndag 12 maj 2013

Jag mår inte bra........Casper



Jag mår inte bra så jag måste strax åka till Bagarmossens djursjukhus på en akuttid. Jag har fått någon konstig jättestor knöl/bula/böld/svullnad på höger skuldra....Nej, den gör inte ont när man rör på den men det är obehagligt ändå. Jag kan inte ens ha min fina sele på mig utan bara halsbandet....och så är jag så himla trött fortfarande......



Jag ska i alla fall försöka förklara varför vår fina lilla Casper inte finns hos oss längre......







10/1 2013  -  10/5 2013






Casper var på djursjukhuset i fredags för kontroll. Då påtalade matte att han gick mycket ”konstigt” med bakbenen och att det bara hade blivit värre den senaste tiden, framför allt med höger ben och höft och det var ju det första veterinären också såg när de kom. Han hade riktigt ont när benen sträcktes och böjdes i olika vinklar vid undersökningen. 


Röntgen gjordes på ben och höfter och efter detta tog matte det mycket tuffa beslutet att Casper skulle få somna in. Den rara lilla valpen skulle inte behöva lida mer för prognosen för framtiden var allt annat än god, enligt veterinären och det insåg ju matte också……pga brist på muskulatur så har en felaktig benställning utvecklats. Han har ju inte fått röra på sig tillräckligt under dessa sex veckor sedan skadan inträffade, ja nästan ingenting alls egentligen under de första veckorna....


Den skadade framtassen och handloven tycktes läka bra men han har haft en otrolig smärta emellanåt men inte kunnat få något smärtstillande eftersom han reagerade så negativt på Metacam.. Casper har varit så duktig och tålmodig under hela denna långa och jobbiga tid men självklart har det även påverkat hans mentala hälsa.


Jag, matte och Robban, ja katterna också är så himla ledsna för Casper var så god och rar, så fin och rolig, så lättlärd och tillgiven, en ljuvlig liten varelse helt enkelt…..Varför skulle detta hända just honom?

Livet kan tyckas vara bra orättvist!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar