Powered By Blogger

fredag 17 maj 2013

Jag fyller 4 år idag.....ingen matlust....klåda...




Jag hade väl kunnat mått lite bättre på min födelsedag men nu är det som det är.......Alltså jag har ingen matlust alls. Jag har knappt kunnat äta någonting alls. Några köttbitar och ett par kokta morotsbitar är allt vad jag har fått i mig....Matte tror att jag har ont i halsen efter lufttuben som jag har haft i halsen vid operationerna.......Det kan nog ligga något i det för det känns inte bra.....

Och så har jag fått en fruktansvärt irriterande klåda. Det kliar och kliar hela tiden.....Enligt matte kan det bero på att så mycket päls är avrakad och att även bandaget irriterar....Jag kan inte ta många steg förrän jag måste klia mig och inte sjutton kunde jag sova ordentligt i natt heller.....Jobbigt är det i alla fall......Matte brukar smörja mig med hennes handcreme som innehåller läkande honung, oljor och växter   och det lindrar för stunden.....Den är riktigt skön faktiskt....

Jag skulle ha fått en köttbullstårta eftersom det är min födelsedag men vi får ta det en annan dag i stället eftersom jag inte kan äta, sa matte....Alltså, jag kunde inte ens äta mitt kvällskex igår kväll och då är det illa.....

Jag blev jätteglad över att jag fick en födelsedagshälsning från min syrra Vinga...Hoppas att hon mår bättre än vad jag gör och att hon får en roligare födelsedag.......


Idag har jag legat på balkongen långa stunder. Det svalkar skönt när det blåser men det är inte kallt så det är helt okej att jag ligger där ute......





Förresten var jag jätteduktig idag när jag skulle ta tempen. Jag har inte gillat det tidigare men nu reagerade jag inte alls....Jag hade ingen feber utan tempen visade på 38,7 och det var ju bra....

Vi har precis kommit in från en lite längre promenad. Jag får ju inte gå så långt ännu men det var skönt att få sträcka på benen......



Min kompis Tim står uppe på balkongen. Jag skulle så gärna vilja hälsa på honom men det får jag vänta med. Jag måste tydligen vänta med allting verkar det som.....


Nej, nu är jag trött. Bäst att jag vilar en stund före kvällsrundan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar