Powered By Blogger

lördag 18 maj 2013

Bytt tröja....köttbullar....morötter

I natt sov jag lite lugnare. Vet inte om det var för att jag låg i mattes sovrum? Det är lite svalare där i alla fall......men klådan blir jag inte av med och inte har matlusten blivit bättre. Jo, jag är hungrig men det är svårt att äta ändå.....


Matte åkte in till centrum och då var hon så snäll så att hon gick in på Konsum och köpte Mamma Scans köttbullar till mig. Och jag kunde faktiskt äta några stycken vid lunch.....Det var riktigt gott.....

Robban bytte till en finare tröja på mig idag för den andra har blivit ganska så smutsig. Nu offrade han en av sina Djurgårdströjor eller offrade och offrade? Han tyckte att jag borde visa att jag också är en äkta djurgårdare.......







Matte ville helst att jag skulle ha en ljusare tröja på mig på grund av värmen men idag har det inte varit varmt alls.....Det har varit grått och blåsigt och regnet har hängt i luften......ganska så skönt tycker jag......



Efter promenaden kunde jag äta lite mat. Ja det var bara små köttbitar, makaroner och kokta morötter men några morötter ville jag inte ha så dom spottade jag ut på golvet......Det såg faktiskt lite grisigt ut på köksgolvet när jag var klar......men huvudsaken var ju att jag fick i mig lite mat sa matte även om hon tyckte att jag gott och väl hade kunnat äta upp morötterna också...Det kan inte ha varit svårare att svälja morötterna än vad det var att svälja köttet, sa hon.....Nää, kanske inte det men köttet är godare....


Det har varit hockeymatch på TV:n och då passade jag på att sova...Tre Kronor vann tydligen över Finland och det var väl tur det.......Nu ska vi ta en rastrunda innan det är dags för nästa match som avgör vilka Tre Kronor får möta i finalen i morgon kväll så då får jag väl vila igen....Jag måste erkänna att jag är bra trött fortfarande så det gör inget.......

Det kommer allt mindre vätska ur dränaget men det töms nu med 1,5 timmes mellanrum under dagarna.....Jag lär nog få ha det här dränaget ett tag framöver tror jag.....får se vad veterinären säger på måndag.....


Nä, nu ska dränaget tömmas innan jag ska ut på rastrunda igen......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar