Powered By Blogger

tisdag 7 maj 2013

Nattpromenad....varm dag...diarré...

Robban kom inte förrän vid halv ettiden i natt och då gick vi ut på en skön nattpromenad. När vi kom hem fick jag ett hundkex innan jag somnade....

I morse fick jag sovmorgon och behövde inte gå ut förrän framåt tiosnåret. Det var riktigt skönt att få sova ut....Matte hade haft tvättstugan på morgonen. Casper fick vara i hennes sovrum de stunder hon var där nere.....Han trivs i sovrummet och är mycket lugnare där.......

Robban åkte iväg till ICA för att handla. Det var ganska så tomt i skåpen så det var en hel del som måste inhandlas. Matte tänkte inte på att det är pensionärsrabatt där på tisdagar så det var fullt med folk och trängsel. När Robban står i kassakön så känner han hur någon kör in en kundvagn i ryggen på honom. Först brydde han sig inte men när det hände igen så vände han sig om och frågade den äldre damen vad hon pysslade med? Du får skynda dig, det går alldeles för långsamt, säger hon...Ja, men det går väl inte fortare för att du kör på mig med din kundvagn. Som du ser är vi inte ensamma. Det står flera kunder före oss i kön........Alltså, Robban råkar då alltid ut för en massa konstiga människor........Matte brukar undvika ICA på tisdagarna just för alla pensionärer som inte tar hänsyn till andra kunder utan bara ska fram överallt till vilket pris som helst.......märkligt beteende faktiskt....

Ja, för övrigt har det inte hänt mycket annat än att vi har varit ute på flera kortare promenader, ibland bara Robban och jag och ibland har vi gått ut tillsammans allihop....



Vilopaus vid småbåtshamnen...


Det är ganska så varmt ....



Det händer en hel del omkring oss så det finns mycket att kolla på...




 Och stackars Casper är så dålig i magen. Det har ju varit så till och från i flera veckor nu men nu är det verkligen diarré. Jag fattar inte att han kan hålla sig faktiskt......fast idag har han fått dietkost, kokt ris, fiskbullar och morotspuré och det skulle till och med  jag kunna tänka mig att äta.......Matte ska ge honom rå kaninmage i morgon. Hon hade lite kvar i frysen som tur är........

Casper ska ju till Bagarmossens djursjukhus i morgon kväll på sjukgymnastik så vi får  hoppas att han är bättre tills dess......

Jag har precis varit ute på en runda. Jag blev riktigt sur för jag fick inte hälsa på Tim som jag såg på långt håll.......


Nu är det bara att vänta på kvällsrutinerna.......roligare än så blir det inte....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar