Powered By Blogger

måndag 6 maj 2013

Livet är trist nu...trött på medicin o vila...

Matte stoppar ju i de stora pencillintabletterna i korvbitar för att jag lättare ska äta upp dem. Det har ju gått bra hittills men nu har jag tröttnat så matte blev väl inte speciellt glad när hon upptäckte att jag åt upp korven men lyckades spotta ut tabletterna. Ja, det var väl lite dumt kanske för jag blev ju tvungen att äta upp dem ändå.....

Jag börjar också bli ganska så frustrerad över att jag inte får busa eller gå några längre promenader heller. Jag får inte ens duscha för veterinären sa att jag skulle vänta med det så att jag inte blir kall. Det tar ju sin lilla tid innan jag blir helt torr efter badet...Alltså, det här är inte ett dugg kul...Det är ju knappt jag får gå ut på balkongen även om jag fick vara där lite längre idag eftersom det var varmt när solen sken och det inte blåste så hårt som det har gjort de senaste dagarna...





Inte händer det något på promenaderna heller...Livet är trist just nu tycker jag.....

.............inte ens katterna är det någon fart på mer än på nätterna men då vill jag verkligen sova och inte bli störd av deras jaktlekar och bus. De tar inte direkt hänsyn utan kan vara ganska så närgångna...


Busiga kompisar.....


Leo är ju den som är coolast och busigast men han är banne mig inte lika modig när vi andra är på balkongen. Då sitter han hellre på fönsterbrädan och kollar ut på oss även om det händer att han kan komma ut en stund ibland....men han gillar inte höga motorljud från gatan eller andra höga ljud som kan höras där utifrån.....






Matte har varit ute med Casper flera gånger idag förstås. De har gått både kortare och lite längre rundor. Han går riktigt bra med sitt onda ben även om han inte har så mycket styrka i det....men det här med att gå fint i kopplet tar nog tid.....förresten så tänker jag inte alltid själv på att jag är kopplad för när Robban och jag var på hemväg från förmiddagspromenaden så mötte vi matte och Casper. Jag blev så himla glad när jag fick syn på dem så jag höll nästan på att dra omkull Robban...Han blev inte glad kan jag gott erkänna....

Kvällen kommer att bli lång och trist den också......så det är lika så gott att jag passar på att vila...Jag har ju fått den ordinationen så det är väl lika bra att lyda......Hoppas bara att vilan leder till att jag blir frisk för annars är det ju helt bortkastat.....

Robban har åkt till Globen för att kolla på hockey-VM, Tre Kronor möter Vitryssland så han lär inte vara här förrän efter midnatt........och matte ska kolla på matchen på TV så jag vet vad vi kan vänta oss. Rastning i periodpauserna och det lär inte bli lång runda för mig med tanke på Casper.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar