Powered By Blogger

torsdag 9 maj 2013

Förskräckt...stor bula/knöl... diarré igen...





Ja, det blev inget bloggande igår för de kom hem så sent från Bagarmossens djursjukhus med Casper.Jag väntade och väntade och till slut dök de upp. Tror klockan var vid 21-snåret. Jag fick komma ut på en promenad på en gång förstås..

Casper hade varit på sjukgymnastik. Han skulle gå i vatten på ett löpband. Först blev han ju jätterädd för både vattnet och ljudet från löpbandet....Han är ljudkänslig har vi märkt och det är ju jag också så det är väl inget konstigt med det.....Hur som helst gick det bra när han mutades med gott blötfoder...Matte berättade för personalen att han hade varit jättedålig i magen så han fick någon dietkost av något slag....tydligen var det supergott och tur är det väl att han är så tokig i mat för annars hade det nog inte funkat överhuvudtaget med vattenträningen....

Sjukgymnasten trodde också att han går så märkligt med bakbenen ibland på grund av bristande muskler så nu ska han vattentraska hos dem fem fredagar i rad med början i nästa vecka...Nu på fredag ska han till Bagarmossen igen men denna gång till veterinären för koll....

Casper ska göra fem promenader varje dag, cirka 1 - 1,5 km långa....Får han ont måste ju matte dra ner på sträckan förstås....



En mycket trött Casper på pendeltåget på hemväg från sjukgymnastiken......Han är för övrigt otroligt duktig när det gäller att åka kommunalt, säger matte.....Och det är jag också så jag förstår inte varför det inte skulle funka för Casper....okej, han är inte så gammal förstås.....


Casper hade ju ätit dietkost två dagar i rad för att han hade diarré. Matte gav honom ris, fiskbullar, morotspuré och rå kaninmage. Han var helt okej i avföringen innan han åkte till Bagarmossen. Där tyckte de att kosten inte gav tillräckligt med näring så de rekommenderade ett av deras dietfoder i stället. Matte köpte det och gav Casper lite grann igår kväll när de kom hem och han fick det även till frukost....Dessutom skulle han ha Pro-Kolin+, ett fodertillskott i pastaform som ska ges för att återställa tarmfunktionen vid akut diarré men det dröjde inte länge förrän Casper hade diarré igen och nu riktigt ordentligt...

Det har sprutat ur honom varje gång de har varit ute så nu struntar matte i dietfodret och ger Casper ris/fiskbullar/kaninmagen igen och då flera gånger om dagen i små portioner......Hoppas verkligen att Casper blir bra i sin mage. Han har väl jobbigt ändå tycker jag.....

Robban skulle dammsuga idag och då passade han på att dammsuga mig också och det var riktigt skönt faktiskt....




Men när Robban sedan skulle klappa mig blev han helt förskräckt...Jag har fått en jättestor bula eller knöl på höger skulderparti...Alltså, den är lika stor som hans handflata ungefär....Både han och matte har klämt och känt på mig men nää den gör inte ont....men vi vet inte alls vad det är för något...Matte ska fråga veterinären i morgon när de kommer till Bagarmossen med Casper......Ja, alltid är det något....

Idag är det sista dagen som jag äter min pencillinkur och det är jag verkligen glad över för nu har jag försökt spotta ut tabletterna flera gånger men utan framgång...Jag har blivit tvungen att svälja dem ändå....

Nu väntar jag på kvällsmaten och de absolut sista tabletterna....så himla skönt.....Därefter blir det kortare promenad....Kvällen blir lugn för det är hockey-VM så både matte och Robban ska kolla på Tre Kronor som möter Kanada denna gång. Alltså, rastrundor i periodpauserna som vanligt....alltid samma rutiner när hockey visas på TV....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar