Powered By Blogger

söndag 16 september 2012

Kurs.....kära hanhundar......mycket trött

Oj, oj, oj, så trött jag är.......




 

Robban kom med andan i halsen vid halvnio-tiden i morse för att han skulle hinna hämta mig innan vi måste åka till kursen. Han hade jobbat hela natten och det hade varit massor att göra. Mycket fylla, misshandel, sjukdomar och skador att ta hand om så det blev skytteltrafik till sjukhusen. Han var väldigt trött när han kom eftersom det inte hade blivit någon vila alls.....


Jag blev jätteglad när jag märkte vart vi skulle åka och ännu gladare blev jag när vi väl var framme och jag fick syn på alla hundarna.


 
 
Trevliga Isak har jag träffat förr...
 


..........och likaså Affro
 
 
 
 
Som vanligt fick vi träna en massa olika moment och jag fick jättemycket beröm för att jag var så duktig.
 
 
 
 
Affro är duktig på ögonkontakt....
 
 
Vi tränar hundmöten...


 
 
Här ska jag passera en tik som inte gillar mig.....
 
 
 
Jag väntar på att få leta upp en leksak som Robban har gömt i skogen.....
Matte brukar lägga in sådana inslag i träningen..
 
 
 
Det var ett par hanhundar som blev "kära" i mig för att jag luktade så gott men det var inget som jag brydde mig om...En liten dvärgschnauzer skrek efter mig mest hela tiden men trots det så var han duktig och utförde alla moment strålande...


 
Stitch, Bubba och Micke tyckte att jag luktade gott......Chai är en ung labradortik
 
 

I slutet av träningen blev jag trött i huvudet och då blev jag irriterad på en osäker tik som gjorde utfall mot mig så då sa jag till henne på skarpen. Hon ska minsann inte tro att hon är något. Jag gillar inte hotfulla hundar.......


 
Vimsan var inte så förtjust i mig..
 
 
 
Labradorvalpen Chai var en jättetrevlig ny bekantskap...
 
 
 
Den ursöta valpen Leo var jätterädd för oss andra hundar men han blev modigare och modigare ju längre tiden gick. Här får han beröm av sin husse.....

 

Jag fick många beundrande blickar både på dit- och hemresan men när vi åkte hem var jag så trött så jag brydde mig inte om vad folk sa.....

 
Jag var mycket trött när jag åkte hem....
 

Väl hemma igen så har jag sovit hela eftermiddagen. Jag har ätit kvällsmat som är lika med dietkosten och så har jag varit ute på en kort rastrunda men så mycket mer har jag inte orkat göra......Kvällen lär bli lugn......


Jag tycker dock synd om Robban som åkte till jobbet vid femsnåret för han var också mycket trött.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar