Powered By Blogger

onsdag 12 september 2012

Ylar till glassbilen.......bad......ögonkontakt.....

Jag kunde inte blogga igår kväll för det blev något knas med internetuppkopplingen så det gick inte att komma ut på nätet så av den anledningen gör jag det nu på morgonen i stället. Jag har redan varit ute två gånger på korta morgonrundor och så har jag ätit min frukost......

Ja, det hände egentligen inte så mycket igår. Matte har sin superonda fot och Robban har tydligen åkt på något influensaliknande så han känner sig ordentligt risig.

Vi gick i alla fall vanliga promenader flera gånger under dagen. Matte hängde med så gott hon kunde fast vi fick ju vänta på henne ibland.


När vi gick kvällspromenaden vid 19-tiden så hördes Hemglassbilens signaler när han körde runt i området. Jag stannade och svarade med att yla det högsta jag kunde och det gjorde jag varje gång trudelutten hördes så promenaden tog sin lilla tid.......



Här ylar jag när jag hör glassbilen....
 
 
 
Både matte och Robban skrattade bara åt mig för de har aldrig hört mig yla förut.....och de har aldrig sett mig bete mig på det här sättet när glassbilen kommer trots att den kommer varje onsdag. När vi äntligen var utanför vårt hus så kommer glassbilen åkandes dit. Jag ylar allt vad jag kan och hör o häpna. Då börjar  grannens hund som stod på deras balkong också att yla så vi ylade i kapp en stund.....Tyvärr köpte matte ingen glass för hon har inte plats i frysen sa hon.....Synd, för jag tycker att det är så gott........
 
 
Matte har ringt och bokat tid för mig på ett nytt ställe här i stan där de badar hundar. Hon tycker att jag är smutsig och det får jag väl hålla med om så jag ska dit i slutet av månaden. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det förstås? ...Matte vill att jag ska ha löpt klart först....tack för det.....Där finns också ett hundcafé så jag får kanske något gott efteråt. Hoppas kan man ju alltid göra.......
 
 
Robban jobbar idag. Matte hoppas att han hinner svänga förbi någon gång under dagen och rasta mig ordentligt för det här med foten tycks bli långvarigt. I natt har matte knappt kunnat sova någonting på grund av värken och dagarna är inte roliga........
 
 
Jag lär väl inte slippa någon form av träning är jag rädd för utan det blir nog att vi kör några ögonkontaktsövningar kan jag tänka mig.......för övrigt lär det väl inte hända så mycket idag .........
 
 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar