Powered By Blogger

onsdag 26 september 2012

Regn....kaninmage o lever.......kurs

I morse lurade jag matte. Jag ställde mig vid ytterdörren så hon trodde att jag ville ut på morgonrundan. Klockan var sex och då brukar vi gå ut. Matte såg inte att det regnade ute så hon gick ut i bara en tröja och ett par tunna byxor. Jag var inte nödig utan stod mest och kollade runt för att se  om det hände något. Matte var ute en bra stund med mig men det till ingen nytta. Till slut var hon tvungen att gå in för regnet vräkte ner.......Jag tror inte att hon blev så glad eftersom hon fick gå ut i regnet och bli genomvåt i onödan......Jag somnade om direkt men det gjorde inte matte.......





Matte tog åttabussen till laboratoriet för att ta en massa blodprover och där var det kö. När matte var klar käkade hon upp sin matsäck som hon hade med sig eftersom hon inte hade fått äta något sedan igår kväll.......Läkaren ville att matte skulle komma om en vecka för att få provsvar men det fanns ingen tid förrän den 10 oktober så nu måste matte vänta så länge för att se om proven visade vad det onda i fötterna beror på. Det tycks ju aldrig gå över även om akupunkturen lindrar för stunden........


Matte gick till apoteket för att hämta ut sin blodtrycksmedicin men då fanns inte den så nu måste matte dit på fredag igen för då skulle den finnas......

När matte kom hem fick hon väcka både mig och Robban. Han fick ta ut mig på en promenad så att jag kunde rasta ordentligt. Inte förrän vi kom hem fick jag frukost och då var jag döhungrig. Det luktar så gott om kaninmagen..........

......för att inte tala om den ljuvliga doften från levern som stod på spisen och kokade. Matte måste ha den till helgens kantarellsökskurs......



Det har småregnat hela dagen. Vi har varit ute på kortare promenader. Robban mår fortfarande tjuvtjockt........





Jag fick kvällsmaten tidigare idag för matte ska åka om en timme till Handen. Hon har teorikurs för valpdeltagarna.


Det lär väl inte hända så mycket i kväll. Robban ska säkert kolla på TV:n. Tyckte jag hörde att Djurgården spelar fotboll............




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar