Powered By Blogger

fredag 14 september 2012

Stark blåst.......ögonkontakt......akupunktur.....

Det har varit busväder här idag med regn och en fruktansvärd blåst. Matte följde med på promenaderna när Robban och jag gick ut men som sagt det tog sin lilla tid. Inte helt enkelt för henne att hoppa fram på kryckorna i detta väder.

Vi mötte en karl som sa till Robban att han hade tur som kunde hålla i mig så att han inte blåste bort men jag tror att matte skulle behövt hålla i mig i stället......Det var inte det lättaste att ta sig fram.........Två sådana promenader har vi gjort idag....sedan tog Robban ut mig på en kort rastrunda innan han åkte till jobbet vid femsnåret....Nu har det klarnat upp rejält men det blåser fortfarande.....




Ja, vad har vi gjort annars? Jag fick träna ögonkontakt idag igen. Matte tyckte nog att jag var lite trögare än vanligt men man kan ju inte vara på alerten jämt eller hur?
 
 
Deltagarna på mattes kurs i vardagslydnad fick ögonkontaktsövningarna i läxa. Meningen är att jag ska vara med på kursen nu på söndag och då vill väl matte att jag ska föregå med gott exempel kan jag tänka mig så hon slipper skämmas .......men jag vet att matte tycker att jag är lättlärd så hon är nog inte det minsta orolig egentligen.......
 
 
Idag ringde matte och beställde tid för sin onda fot hos en kinesisk akupunkturklinik i Stockholm och som hjälpte henne för ett år sedan då matte hade så hiskeligt ont i ryggen och höften. Nu hoppas matte att de kan få bort den värsta smärtan i foten också. Hon ska åka dit på måndag. Matte har så många kurser framöver så hon behöver kunna gå på sina fötter. Och så vill hon ju gärna kunna gå promenader med mig också förstås.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar