Powered By Blogger

tisdag 18 september 2012

Bättre........stöddig JR.......dietkost.......

Jag bloggar lite tidigare idag.......

Natten har varit lugn. Jag är mycket bättre i magen och matte har inte lika ont i sin fot längre så vi har sovit ganska så bra båda två i natt.


I morse hade matte tvättstugan. Förutom vår vanliga tvätt så hade hon lovat att tvätta Robbans arbetskläder så det tog sin lilla tid innan hon var klar.


Sedan var matte tvungen att åka till ICA och storhandla. Robban hjälpte matte hem med alla varor. Sedan gick både Robban, matte och jag ut på en längre promenad. Jag var fortfarande bra i magen, så skönt.....Vi mötte några hundar. Den första vi mötte var en liten dvärgpinscher. När han fick syn på mig började han studsa jämfota upp i luften medan han skällde...Det såg faktiskt väldigt komiskt ut.......


När vi passerade fotbollsplanen fick jag syn på en urtjusig Rhodesian ridgeback. Snacka om att han sprang fort....Jag ville in till honom men det fick jag inte förstås....Matte sa att dom tränade men det kan väl jag också få göra...Det såg så kul ut.......


Men sedan mötte jag ett hatobjekt och det är en liten Jack Russell som ständigt skäller på mig från sin balkong...Jag gillar honom inte alls....en stöddig liten skit......



Ser en hund som jag inte alls gillar.....


Nu ska jag vila en stund men jag hörde att jag ska få kvällsmaten tidigare än vanligt för både matte och Robban ska åka till Hovet idag och kolla på hockey. Djurgården möter Södertälje......förresten, ris och fiskbullar kallar jag knappast för kvällsmat.....


Nu fick jag reda på att Carina kommer i kväll efter jobbet så att jag slipper vara ensam så länge och så får jag hoppas att hon ger mig mitt kvällskex även fast jag äter dietkost......tror inte att hon tänker på att jag har varit dålig......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar