Powered By Blogger

tisdag 25 september 2012

Vila........valpkurs......goldenhanne......

Idag har det verkligen inte hänt så mycket. Matte måste vila sina fötter och Robban som egentligen skulle jobba är sjuk. Det är tydligen någon influensa som härjar.....Matte är dörädd att han ska smitta ner henne för hon har absolut inte tid att åka på något sånt också.....







Mattes läkare ringde i morse. Han vill göra en stor hälsoundersökning på henne med anledning av den svullna och mycket onda foten. Nu börjar matte få ont i den andra också och det är verkligen inte bra för då kan hon inte gå ut med mig. Matte ska ta en massa blodprover i morgon och det ska hon göra på fastande mage hur nu det ska gå till för min matte är döhungrig på morgnarna. Det första matte gör varenda morgon efter att jag har fått kissa ute så fixar hon till frukost åt sig själv och den äter hon någon gång mellan sex och halvsju. Det blir alltså inte lätt för matte i morgon men hon tänkte ta med sig matsäck så att hon kan äta direkt efter provtagningen......


Även om matte måste vila så har hon både varit i tvättstugan och på ICA. Robban följde med och handlade fast han mådde pyton men matte kunde ju inte bära så han var tvungen att hjälpa till.


I morgon kväll är matte inte heller hemma för då har hon ett teoripass för deltagarna som ska gå valpkursen. Jag får givetvis inte vara med för jag är för gammal säger matte...Konstigt! Matte brukar ju säga att jag är lekfull och valpig......Hur ska hon ha det egentligen? Jag älskar valpar så det hade varit så kul att få vara med.....






Idag träffade jag den tjusiga och snälla goldenhannen som bor i samma trappuppgång som jag gör. Jag blev jätteglad men han verkade inte lika glad.
Han satt mest bara stilla och kollade på mig.......men jag tyckte nog att han såg lite intresserad ut ändå......Robban trodde att han tyckte att jag var lite väl stor och påflugen.....


Och kaninmage som jag får i maten är supergott.....Min mage är helt okej nu och det är himla skönt........Leo verkar också må bra så det var väl något tillfälligt......


Nu ska jag gå kvällsrundan........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar