Powered By Blogger

söndag 2 september 2012

Kurs......försvunnen present....

Matte åkte med pendeltåget som gick klockan nio i morse till Handen där hon skulle ha kurs i vardagslydnad. Hon var hemma igen vid ettsnåret....

Matte berättade att de deltagande hundarna var jättetrevliga allihop. Det var bara unga hundar hela högen. Hon luktade verkligen jättegott när hon kom hem. Jag nosade noga igenom henne för att inte missa något....verkligen trist att jag inte fick följa med tycker jag......Det hade varit så kul.....


En bild från i våras när jag var med på kursen i vardagslydnad



Carina har i och för sig varit ute med mig flera gånger idag men det är inte riktigt samma sak. Jag skulle gärna vilja träffa några hundkompisar.....Nästa träff är om två veckor. Hoppas att jag kan följa med då i alla fall.........för nästa helg lär jag inte få följa med för då har matte kurs i kantarellsök och då får inga löptikar vara med för det skulle vara orättvist mot hanhundarna som måste kunna koncentrera sig på kantarelldoften och inte på tikar som luktar gott.......åtminstone säger matte det och det är ju hon som bestämmer.......


Och så ringde Robban från Arlanda nu i eftermiddags. Han hade kommit hem från Prag men nu hade de slarvat bort både hans och hans flickväns resväskor så de fick åka hem utan bagage. Det värsta av allt var att Robban hade köpt en present till mig som ligger i väskan och som nu är försvunnen. Jag måste vänta tills väskan kommer tillrätta. Tänk om den inte gör det?..Då blir jag riktigt ledsen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar