Powered By Blogger

lördag 8 september 2012

Pizza.......kantarellsök....

Matte åkte med niopendeln i morse till Handen där hon skulle ha kurs i kantarellsök. Jag väckte Robban någon timme senare för att jag ville gå ut....Jag fick hoppa upp i sängen för att få liv i honom........

När vi kom hem från promenaden somnade jag om så jag åt aldrig någon frukost. Carina dammsög och Robban torkade golven för jag blöder en hel del så att det blir kladdigt......ja, jag dregglar ganska mycket också.....


När matte kom tillbaka med pendeln vid tvåtiden så hade hon så himla ont i sin fot så hon kunde knappt ta sig hem. Väl hemma så fick Robban bandagera om hennes fot som är rejält svullen.


Carina, Robban och jag gick till pizzerian för att köpa pizza........Matte gillar egentligen inte pizza men hon orkade inte laga någon mat idag.........Jag fick en bit av hennes pizza i min kvällsmat och det var jättegott...Nu var jag verkligen hungrig.......







Matte berättade att det är åtta jättetrevliga och duktiga hundar som går kursen.....Idag har de fått lära sig att leta efter kantarellerna i lite lättare terräng. Alla har varit jätteduktiga men i morgon blir det betydligt svårare....men en av hundarna, en ung goldentik hittade "vilda" kantareller redan idag, alltså kantareller som växer i skogen och inte är utplanterade av deltagarna....Jätteduktigt verkligen....

Här nedan är bilder på tre av hundarna när de jobbar........Jag hade så gärna velat vara med.......




Bubba - springer spaniel
 


 
Freja - bullmastiff

 
 Isak med sin matte och hennes assistent


 
Isak - golden retriever
 
 
 
Alldeles nyss kom det en kort regnskur men annars har matte haft tur med vädret idag..
 
 
Robban kommer att vara hemma med mig i morgon också. Hoppas att han hittar på något kul som vi kan göra då.....



Nu ska vi ta en kvällspromenad..........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar