Powered By Blogger

fredag 28 september 2012

Trist dag i morgon....

I morse var matte i tvättstugan som vanligt....Vid halvtolvtiden tog hon pendeln till akupunkturkliniken. Där var doktorn försenad så matte fick vänta i en timme innan det var hennes tur. Själva behandlingen tar cirka 1,5 timme för nu var hon tvungen att behandla båda fötterna och även höftena. Matte kunde knappt gå när hon åkte dit. Smärtan var olidlig. Hon mådde bättre efter besöket men hon var tvungen att åka till Hötorget och köpa kantareller till kursen i helgen så matte var inte hemma förrän vid sextiden........


Alltså fick jag kvällsmaten sent eftersom matte och Robban skulle äta middag först.......


Nu fick jag det sista av kaninmagen men matte har beställt nytt. Det lär dock ta några dagar innan det kommer....Jag längtar faktiskt redan nu......


I morgon blir det en trist dag för matte har ju kurs i kantarellsök i Handen och jag kan inte följa med. Matte har en hel del packning att släpa på och så kan hon ju knappt gå själv så tyvärr får jag stanna hemma denna gång........Egentligen ska hon vila enligt doktorn men matte vill inte ställa in någon kurs....


.......och Robban ska hjälpa Carina att flytta och det lär säkert ta hela dagen för hon har mycket möbler och grejer spridda på flera ställen.......


Jag har precis kommit in från kvällsrundan med Robban........

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar