Powered By Blogger

fredag 21 september 2012

Köat på Expert........svamphundar......

Matte tog bussen in till Nynäs vid 8.30-tiden och hon kom inte hem förrän vid halvettiden och då med taxi. Vad matte hade gjort? Jo, hon och Robban som kom direkt från jobbet möttes vid Expert här i stan. De var där en timme innan öppningsdags med anledning av den stora konkursutförsäljningen men de var in på Coop och handlade lite först. När klockan blev tio hade mycket folk samlats utanför butiken men Robban och matte var först i kön......När de hade plockat på sig sina varor så fick de stå i kö i över två timmar. Robban köpte en ny TV, en Panasonic 42´ och så köpte matte en Nilfisk dammsugare och en Nordica vattenkokare och så en Doro trådlös telefon. Allt det här fick de för femtusen spänn.......inte illa....

Carina ska få Robbans gamla Panasonic-TV nu när hon flyttar in i sin nya lägenhet för hennes TV har gått sönder och så ska hon få mattes gamla dammsugare för den är mycket starkare och bättre än vad hennes är......Matte ville köpa en ny dammsugare för hon får dammsuga så ofta och så har hon alltid velat ha en Nilfisk......fast det är inget fel på den gamla. Den funkar jättebra.......

Jag kom alltså inte ut förrän klockan var över ett förutom morgonrundan då förstås.


 
 
Nu gick vi en längre promenad.........men nu hade matte skitont i sin fot igen trots att hon hade hängt på sina kryckor i butiken.....Igår var smärtan borta.....

När vi kom hem igen så ringde matte till läkarstationen för hon har inte fått något svar på röntgen som gjordes för tio dagar sedan om det är en fraktur i foten. Kvinnan som gör akupunkturen misstänker det också.......Läkaren ska ringa till matte på tisdag........

Matte åker ju tidigt till Norrtälje i morgon så jag får inte träffa henne förrän på söndag kväll igen. Även om jag gillar Robban jättemycket så tycker jag att det är trist att matte åker och jag inte får följa med......

Det enda positiva med denna kurs är att jag fick lite lever i kvällsmaten idag efter det att matte hade torkat leverbitarna i ugnen. De deltagande hundarna ska vara jätteglada över att de får lever för det är så himla gott.......Hörde att det skulle vara svamphundar med. Rasen heter visst lagotto.........Vaddå svamphundar? Jag kan också leta efter svamp. Det har jag bevis på........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar