Powered By Blogger

måndag 24 september 2012

Leo......matte hemma igen.....kaninmage....StB-valpar

Den här helgen har varit händelserik. Matte åkte ju iväg till Norrtälje tidigt i lördags morse. Både Robban och Carina var här hemma hos oss djur.

På lördagen gick vi några promenader. Robban och Carina åkte in till centrum för att fixa lite ärenden på dan. Sent på lördagen kom också Nicklas hit.

 
Jag ville gärna se vad Nicklas pysslade med.....
 
 
 
När Carina vaknade på söndag morgon fick hon nästan en chock. Leo hade bajsat ned sig helt och hållet och det var bajs överallt i köket och i vardagsrummet. Först fick Carina duscha katten i badkaret och det var ju inte helt lätt även om Leo stod ganska så stilla. Inte lätt att duscha samtidigt som man ska hålla i en katt som skriker hela tiden. Carina tog första bästa schampo som matte har för hon fick inte tag i något schampo som passar bättre på djur. Efter många om och men blev han ren ändå. Alltså jag hörde ju hur han skrek och Leo har röstresurser han också........

Sedan hjälpte Robban till med städningen....och herregud så det luktade. Typiskt att sådant här ska hända när matte är borta.....Vet inte vad som orsakade det hela?....Något virus tror matte mest på....Jag har ju nyligen också varit jättedålig i magen utan någon egentlig orsak även om jag är känslig för vad jag stoppar i mig......
 
 
 
Stackars Leo.....
 


 
 
Senare på dagen åkte vi allihop, ja inte katterna förstås och kollade på lägenheten som Carina ska flytta in i nästa helg. Den var nyrenoverad och jättefin. Den ligger tre trappor upp i ett gammalt hus. På varje trappavsats fanns det ett fönster så jag stannade och tittade ut genom alla fönstren......
 
Det tog ju sin lilla tid innan vi var hemma igen och då var jag trött så jag vilade tills matte kom hem.......
 
Kursen hade gått bra men vädret hade varit uruselt. Regn och stark blåst......Hundarna hade varit otroligt duktiga trots busvädret, ja deras ägare också..........Och de tyckte alla att det hade varit kul och de blev så imponerade av sina hundar........
 
 

Vackra storpudeln Ellen kom ända från Karlstad


 
Unga lagottokillen Isac var superduktig

 
.....och det var även jaktlabradoren Easy
 
 
Det var en deltagande hund till, en mycket glad och energisk goldenslyngel som också lärde sig kantarellsöket genast och kommer att bli en duktig svamphund.....
 
 
 
Matte kunde förstås inte gå när hon kom hem för hon hade så himla ont. Idag åkte hon till akupunkturkliniken igen och fick behandling. Hon var tvungen att använda sina kryckor för att kunna ta sig dit och hem igen. Vilken tur att Robban sov här i natt så han kunde ta ut mig på morgonrundan innan han åkte till jobbet.
 
När matte kom hem fick jag gå ut och kissa men nu väntar vi på att Robban ska komma om någon timme så att jag får en riktig promenad men jag hörde att Robban också mår tjuvtjockt. Han skulle egentligen på kurs i kväll men orkar inte åka dit......
 
I kvällsmaten idag ska jag få kaninmage. Matte fick köpa det av min syrra Vingas matte nu när matte var i Norrtälje. Kaninmage ska vara bra för känsliga hundmagar. Jag undrar hur det smakar? Låter gott i alla fall.........
 
Och matte tyckte att det var jättekul att få träffa min uppfödare och alla hennes trevliga hundar, inte minst min syrra Victoria och henns urgulliga valpar som är sju veckor nu......
 

Nu vet jag inte vem som är vem men de heter Zebastian, Zingoalla, Zigvard och Zixten
 
 
 
Finns det något gulligare än små Sankt Bernhardsvalpar? Grattis syrran!
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar