Powered By Blogger

onsdag 19 september 2012

Skrämde iväg en rottweiler......

Idag fick jag vara ensam hemma ganska så länge. Matte åkte till akupunkturkliniken och det tog 4,5 timme innan hon var hemma igen. Hon ansträngde nog sin fot ordentligt igår när hon var på Hovet och kollade på hockey för hon hade jätteont och foten var rejält svullen.


Hur som helst så fick hon tydligt en dunderbehandling för hon hade inte alls lika ont när hon kom hem och det var ju bra.


Robban kom hit efter jobbet vid halvsjutiden. Han tog ut mig på en längre promenad. Vi stannade till vid närbutiken för han skulle hämta något paket där. Precis när Robban kommer ut från butiken kommer en stor rottweiler kutande i full fart mot mig men då blev jag så himla arg så jag tog i allt vad jag kunde när det gäller mina röstresurser, ja ända nere från magen och det tog skruv. Hunden tvärvände i luften och stack iväg med svansen mellan benen och tillbaka till sin husse som kom gåendes en bit bort på vägen. Hundens husse sa till Robban att hans hund inte brukar sticka iväg så där. Han lär inte göra om det heller, sa Robban och så gick vi därifrån........Alltså, jag blev verkligen jättearg för jag tolererar inte att några hanhundar ska rusa på mig nu när jag är i slutet på löpet.......







Min mage är i alla fall lugn och fin nu så i kväll fick jag ordentlig mat. Herregud så hungrig jag var för kvällsmaten blev två timmar försenad till råga på allt och det bara för att matte hade varit i Stockholm på behandlingen......


Nu har jag också fått mitt kex så nu ska jag sova.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar