Powered By Blogger

onsdag 21 mars 2012

Längtar efter att få leka......

Det har varit jättefint väder idag och det mesta har torkat upp på gångvägarna så jag blev inte lika smutsig idag som tidigare...

Vi gick en annan väg på långpromenaden idag. Bland annat gick vi en bra bit längs landsvägen. Vi mötte en massa tung trafik men jag bryr mig inte alls om några bilar eller bussar utan gick fint vid vägkanten. Är mer intresserad av att nosa på alla dofter som vi passerar....Vi gick förbi närbutiken och jag fick sitta bunden där utanför medan matte skulle gå in och köpa senap. Självklart kunde hon inte låta bli att köpa choklad också men den får jag inte smaka på för det är farligt för hundar säger matte. Däremot kom butiksägaren ut och gav mig hundgodis igen och det tog jag tacksamt emot förstås....



Efter kvällsmaten gick vi en runda igen. Då kom en rottweilertik rusande mot mig men hennes matte fick stopp på henne innan hon hann fram till mig. Lite onödigt tycker jag för vi ville så gärna hälsa på varandra. Nu hörde jag att min matte och hundens matte bestämde att vi skulle få leka någon dag nere på ängen men det får vänta tills jag har löpt klart....Låter jättekul tycker jag.......längtar verkligen tills jag får leka med någon hund.....


Nu lär det väl inte hända så mycket i kväll. Matte ska säkert kolla på hockeyn som vanligt. Jag ska gå en kvällsrunda och sedan får jag mitt kvällskex och därefter är det väl dags att sova.......









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar