Powered By Blogger

onsdag 28 mars 2012

Magsjuka.......så stor du är....

Att jag var flåsig och orolig igår fick snart sin förklaring..Jag mådde skitdåligt...Vid 20-tiden igår kväll bröt rena helvetet ut. Det bara sprutade ur rumpan på mig.....i ett och i ett och i ett, det tog aldrig slut..... Varken matte eller jag har sovit någonting i natt.....Var och varannan timme var jag tvungen att bara rusa ut så det var inte ens någon idé att matte klädde av sig för natten...En gång hann jag inte ens ut utan allt hamnade på mattan som ligger nedanför sängen som Robban brukar sova i. Tur att han inte var här......Usch, vad det luktade illa.....Matte gick ut och kastade mattan i sopcontainern........Frampå morgontimmarna gav matte mig några stora tabletter som jag skulle tugga i mig, Canikur tror jag att de hette och de ska vara bra ta när man har diarré......Vad händer? Jo efter någon timme spyr jag upp det hela på golvet i vardagsrummet......

Inte fick jag någon frukost heller.......Vid niotiden slumrade jag till och sov väl i cirka en timme sedan var det dags igen...Ut med en himla fart......

Vi gick en lite längre promenad vid lunchtid men annars har vi bara hållit till i skogsdungen här intill och det femtielva gånger det senaste dygnet.

På promenaden skulle vi försöka passera ett större arbetsfordon som tog upp hela gångvägen. Det blev lite trångt så jag kunde inte låta bli att hälsa på mannen som var där och jobbade med en lyktstolpe intill fordonet. Han hälsade på mig också men så säger karln .."bara du inte kissar här nu". Matte sa till honom att jag är en tjej så han behövde inte vara orolig....Jaså, en tjej men så stor hon är.......Vet inte folk att Sanktbernhardshundar är stora? Får ideligen höra att jag är så himla stor.....tröttsamt verkligen....


Matte kokade ris och fisk som jag fick lite grann av alldeles nyss...men herregud så lite jag fick....Jag är faktiskt hungrig men matte säger att vi måste ta det försiktigt....Det rinner ju fortfarande ur rumpan på mig även om det är lite längre mellan varven nu....Hur ska jag klara av att vara utan mat? Hoppas verkligen att jag är bra i magen i morgon så jag slipper att svälta.....Det här var inte alls kul.....Jag tror faktiskt att matte tycker synd om mig men vad hjälper det?


Nu är jag riktigt sur eftersom jag inte får min vanliga kvällsmat...
Lika bra att försöka sova en stund...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar