Powered By Blogger

tisdag 20 mars 2012

Snöat...lerigt....ensam hemma...

Varken matte eller jag trodde våra ögon när vi kom ut vid sjutiden i morse och upptäckte att det snöade och marken var helt vit. Vi hade varit ute redan klockan fem eftersom jag var nödig som vanligt  och då var det varmt o skönt och inte en snöflinga i sikte.....

Matte var sedan tvungen att åka till ICA för skåpen var tomma sa hon så jag blev tvungen att vara ensam hemma. Helt ensam var jag förstås inte eftersom katterna är här men de låg bara och sov. Matte var borta i två timmar och jag passade också på att sova under tiden, åtminstone större delen av tiden.....




Matte tycker att jag är så duktig....inte bara för att jag kan vara ensam hemma utan även för att jag är så försiktig med katterna och då framför allt med Leo. Jag märker ju att han är lite skraj fortfarande.....Iris är mycket tuffare än vad han är.....Hon är nästan lite retlig ibland.....

Iris


Leo
.

Lite senare på dagen kom Robban hit. Han följde med oss på en långpromenad ...Nu hade det mesta av snön försvunnit men nu var det lerigt i stället....Herregud så skitig jag blev........Jag fick stå på uteplatsen medan matte försökte få bort det värsta med en blöt handduk.....



Matte och Robban åt spagetti och köttfärssås till middag och jag fick resterna i min mat.....oj, oj, oj så gott det var....


Nu ska jag gå ut på kvällsrundan ......sedan får jag nog mitt kvällskex......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar