Powered By Blogger

måndag 19 mars 2012

Småhundar.....

Var ute för toabestyr klockan fem i morse igen. I natt har jag inte sovit i mattes sovrum utan har mest legat i hallen. Vill inte bli störd av mattes nysningar och hosta.....När vi kom in gick matte och la sig igen så det var bara för mig att somna om men helst hade jag velat ha min frukost först förstås Nu fick jag inte den förrän vid sjusnåret......




Sedan gick vi en långpromenad på förmiddagen. Det finns så många spännande dofter här...Vi mötte två dansk/svenska gårdshundar och den ena blev helt galen när den såg mig. Det beteendet gillar jag inte alls och det talade jag om för den lilla ilskna bjäbbhunden....Annars älskar jag småhundar och vill gärna hälsa på dem men det får jag inte nu. Matte säger att jag måste träna på att inte hälsa på alla hundar jag ser. Det låter urtrist tycker jag...Förutom att jag har spanat in en golden så finns det en jättestor o mycket vacker rottweiler som brukar passera här utanför.......Eftersom jag löper så måste vi vara extra försiktiga och även ta hänsyn till hanhundsägarna säger hon och tänker samtidigt på hur jobbigt det var för hennes tidigare hanhundar i löptikstider....

Jag drar in massor av sand så matte måste dammsuga och torka golven i ett. Jag är inte det minsta rädd för dammsugaren så matte får säga till mig att flytta på mig när jag ligger i vägen....


Matte hade skickat efter mat till mig från Foderbilen och de kom precis innan jag skulle äta kvällsmat. Vilken tur att maten hann fram i tid. Och idag fick jag kött och kokta morötter i torrfodret igen....Alltså, så gott det var...Jag slickade och slickade skålen för att inte missa någonting.....


Matte skulle egentligen ha gått på bio idag. Något hon inte har gjort på åratal men hon skippade det för hon ville inte lämna mig ensam....Snällt av henne tycker jag......

Robban har åkt in till Hovet för att kolla på ishockeymatchen Djurgården - Leksand......Matte har varit djurgårdare sedan barnsben och Robban har väl ärvt det kan jag tro.....Vinner inte Djurgården i kväll så blir det nog lynchstämning bland supportrarna tror matte.....De är så besvikna på laget......




Vi har precis kommit in från en rastrunda. Det blåser stormvindar ute så matte tyckte inte alls att det var skönt men mig bekommer det inte ett dugg......



Nu händer det väl inte så mycket mer. Matte ska kolla på hockey så jag får väl roa mig med att tugga på benet som jag har sparat och så vila lite till......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar