Powered By Blogger

torsdag 22 mars 2012

Träningsvärk....pälsvård...kattpiss....

I morse gick vi ut klockan fem som vanligt men idag gick inte matte till sängs igen efter morgonrundan som hon brukar göra. Hon väckte Robban som skulle börja på en utbildning idag så de åt en tidig frukost tillsammans. Matte hade inte hjärta att låta mig vänta till sju så jag fick också min frukost tidigare i morse och det hade jag absolut ingenting emot.

Vi har bara tagit några kortare promenader idag för matte tror att jag har fått träningsvärk i benen av promenaderna som vi har gått och det kan hon ju ha rätt i. Jag brukar gnaga lite försiktigt på frambenen. Och så rinner mina ögon så matte baddar dem med koksaltlösning.....

Däremot fick jag stå bunden på uteplatsen för matte fick för sig att jag skulle ha pälsvård. Hon borstade mig med en karda och det var ju riktigt skönt men när hon skulle göra det på huvudet så protesterade jag lite grann. Men matte är ju envis så när hon hade lirkat med mig en stund så accepterade jag att huvudet också måste få snyggas till......Självklart fick jag massor av beröm för att jag var duktig och stod still......



Annars har det inte hänt så mycket. Den förbaskade tvättmaskinen och torktumlaren har ju gått för runt som vanligt så det blir varmt här inne.. När matte skaffade min lillasyster Yana så började Iris att kissa i hundbäddarna och hon fortsätter med det.  Iris tyckte aldrig om Yana. Matte låter både Jacintos bädd och hundkorgen stå framme så att hon inte börjar kissa på andra ställen som t ex i mattes säng som hon gjorde en gång och då blev inte matte glad......


Yana i sin korg som Iris alltid kissar i


Matte hoppas på att Iris ska sluta med de dumheterna eftersom hon tycks gilla mig. Ja vi får väl se.......Det är ju jobbigt för matte att tvätta varenda dag...Kattpiss luktar inte gott. Det kan jag intyga......


Jag ligger inte i någon hundbädd utan antingen på en matta eller oftast direkt på golvet. Det tycker jag är skönast.......

Nu ska matte och jag gå ut på en runda. Jag åt kvällsmat nyss.......
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar