Powered By Blogger

lördag 23 mars 2013

Avmaskning....kloklippning....färskfoder....

Matte hade åkt iväg till ICA i morse när Robban och jag vaknade. Hon hade varit ute med Casper både klockan fem och vid sju för att rasta honom. Han är verkligen jätteduktig på att hålla sig och göra ifrån sig utomhus.....

Matte hade gjort i ordning frukost till mig så den fick jag när jag hade varit ute för morgontoabestyr.

Casper var mer vild än tam så det gick väldigt livat till en stund. Robban hade fullt sjå med att freda mig från honom. Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig alla gånger eftersom han är så liten. Jag är så himla rädd att jag ska skada honom.........

När matte kom hem gick vi ut allihop på en liten runda........



Folk ska tydligen ut på isen...Måste kolla vad de gör för något....



Undrar vad de pysslar med där ute på isen? Här har jag inte varit förut...Lite läskigt är det.......


Idag skulle Casper avmaskas och det var inte det lättaste. Matte hade köpt Welpan som hon tycker är det bästa medlet men det tyckte tydligen inte Casper. Man använder en liten spruta och sprutar in medlet i munnen. Det smakade tydligen inte gott för herregud så Casper slingrade och skruvade på sig och försökte slippa få i sig det äckliga medlet Men han hade inget val så till slut fick han i sig allt....Fördelen är ju att han bara behöver ta det en gång så nu är det över......


Matte klippte klorna på honom också och det gick betydligt lättare...Snacka om att han har jättesmå smala klor. Min klotång är till för stora hundar så den funkar ju inte på lilla Casper utan matte använde en nageltång som är till för människor i stället.....






Vad gäller mitt sår på buken så är det fortfarande en infektion vid de översta stygnen....När ska det här gå över egentligen???? Usch, det börjar bli jobbigt det här. Jag vill inte vila hela tiden......Jag såg så många hundar ute som fick gå sina promenader och det vill jag också göra......


Den enda trösten i eländet är att jag får god mat....Förresten kom leveransen med färskfodret nu i eftermiddag. Jag lär i alla fall inte behöva svälta.....

Nu väntar jag på att få duscha men det dröjer väl ett par timmar tills det är dags. Får väl försöka sova under tiden.....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar