Powered By Blogger

onsdag 6 mars 2013

Vill inte äta alls.....

Min matlust har helt försvunnit. Igår kväll skulle Robban vara snäll och ge mig en ostmacka. Jag tog emot den men spottade genast ut den på golvet framför Robbans fötter. Han såg förstås helt förvånad ut men jag vände och gick därifrån.....

I morse åt jag ingen frukost och det spelade ingen roll att matte tjatade om att den till stor del bestod av den goda kycklingen......nää, jag ville inte ha något........och någon lydnadsträning var jag inte heller intresserad av. Visst, jag var tvungen men jag slarvade mest hela tiden.....alltså, jag orkar inte koncentrera mig. Tänk att det ska vara så svårt att fatta.......

Vi har varit ute på de vanliga promenaderna. Jag mötte flera hundar som jag gärna ville fram till men det fick jag förstås inte......Bland annat såg jag en fin schäfer, en ras som jag inte brukar gilla men han såg så himla tjusig ut......Han tittade långt efter mig han också.......







När vi kom hem skulle Robban vara snäll igen och ge mig ett litet kex men jag ville inte ha det. Han försökte förstås truga men jag stod på mig. Vill jag inte ha så vill jag inte ha. Jag lät kexet ligga kvar på golvet.........till slut tog väl matte upp det kan jag tänka mig för det ligger i alla fall inte kvar.......

Och när det var dags för kvällsmat så ville jag förstås inte äta men matte sa att det fanns god fläskfilé i maten så efter många om och men tog jag några smakbitar. Det slutade faktiskt med att jag åt upp maten till mattes förtjusning.......


.......men jag blev ledsen när Robban gick härifrån. Han skulle till Hovet igen, till matchen Djurgården-Oskarshamn och han är väl där nu.......


Matte var tvungen att lägga sig på sängen en stund för att hon drabbades av en gräslig huvudvärk och då passade jag på att vila en stund jag också för jag känner att jag är riktigt trött...Jag känner mig lite lugnare nu faktiskt.....Hoppas att den här löpperioden är över snart.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar