Powered By Blogger

lördag 30 mars 2013

Jätteont....påskmiddag...långpromenad.....



Jag orkade aldrig blogga igår kväll för Carina och Nicklas var här och det blev så sent innan de åkte hem så efter att jag hade nattkissat var jag trött och somnade på direkten.


Det är väldigt trist med Caspers benskada. Han har jätteont och både matte och Robban turas om att hålla honom i stillhet. Det går lättare när han har kopplet på sig för då lugnar han ner sig automatiskt..Han sover en hel del även om han får sina ryck emellanåt...... igår låg han mest i soffan tycker jag. Jag blir lite avis på all uppmärksamhet som han får samtidigt som jag förstår att det är på grund av skadan. I  ärlighetens namn ska jag erkänna att de är noga med att jag inte ska känna mig utanför.....De förstår att det här inte är så lätt för mig heller....



Det blev tydligen för varmt i soffan så Casper ville ligga bredvid mig på golvet en stund...


Jag låg innanför ytterdörren när Carina och Nicklas plötsligt kom in. Jag blev förstås jätteglad. Carina har alltid något godis med sig till mig och det tackar jag ju inte nej till precis......Både matte och Robban fick ett varsitt påskägg också......ja, Casper blev ju inte utan han heller förstås.....


Matte fick hjälp av Nicklas med matlagningen. Han är verkligen jätteduktig den killen. De skulle äta påskmiddag och herregud så många olika rätter som skulle fixas till. Jag blev ju glad när jag upptäckte att jag fick massor av goda rester när det var dags för min kvällsmat. Det är inte var dag som jag får både rostbiff, köttbullar, prinskorv, ägg, sparris och jag vet inte allt som fanns i matskålen. Jag åt med glupande aptit. Det har varit lite si och så med det annars den senaste tiden......

Tror att Casper blev lite sotis för han fick bara några köttbullar i sin mat. Matte ville inte att han skulle bli dålig i magen till råga på allt. 

Vi är alla imponerade av att han kan hålla sig torr och säga till när han behöver komma ut på toa även nu när han har så ont och så är han ju bara elva veckor gammal. De senaste dagarna har Robban burit ut honom på gräsmattan här utanför eller gräsmatta är väl inte rätt ord? Den är täckt med snö men Casper är ju bara van vid att göra ifrån sig i snö så han föredrar det. Det ser väldigt vingligt ut när han utför sina toabestyr stående på tre ben men duktig är han verkligen......Jag hörde att han hade väckt matte klockan fem i morse för att det var dags för toa. Hon bar ut honom. Han gjorde det han skulle och sedan somnade han om och sov ända fram till halvåttatiden.....dags för ny rastning och sedan frukost....






Casper äter frukost ståendes på tre ben....Aptiten är det i alla fall inget fel på...


Robban har lovat att vi ska gå en längre promenad idag nu när jag känner mig så mycket piggare och såret har läkt så bra. Det ser jag fram emot. Tror att vi går iväg vid 12-tiden...... Robban har skitont i benet och i ryggen så vi lär inte gå så fort men det gör inte mig någonting. Huvudsaken är att vi är ute för nu börjar jag känna mig lite rastlös igen....




Bild från skärtorsdagen då jag och Robban var ute på en promenad. Det finns mycket snö kvar på vissa ställen och det är glad över. Matte och Casper var med men de syns inte på bilden. Det var efter den här promenaden som Casper skadade sig när vi var hemma igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar