Powered By Blogger

söndag 3 mars 2013

Ingen ro.....ingen matlust.....TV-sport....

Jag väckte matte halv sju i morse för jag hade inte ro att ligga kvar och sova....Jag vill bara ut men det har inte blivit så mycket av den varan idag även om vi har gått de vanliga rundorna förstås......Så fort vi kom in ville jag ut igen men det fick jag inte....och den första jag mötte i morse var goldenkillen Tim. Han blev jätteglad när han fick syn på mig men vi fick förstås inte hälsa nu heller....



Tim


Trots att matte har varit uppe sedan tidig morgon så har hon inte gjort många knop idag. Jo, hon har förstås utfört de vanliga bestyren som att bädda, fixa frukost och middag till både sig själv, till katterna och till mig, diskat, dammsugit och torkat golven men för övrigt har hon bara suttit eller legat i soffan och kollat på TV och löst korsord. TV:n har stått på sedan åtta i morse då Vasaloppet startade och den står på fortfarande. Är det inte skidor så är det fri idrott eller hockey eller handboll eller någon annan sport....Undrar vad de som inte är sportintresserade tycker om alla sportsändningar???.......Matte har inte varit utanför dörren på hela dagen utan det är Robban som har rastat mig som vanligt......

Jag har inte kopplat av långa stunder idag för jag har inte ro att ligga still. Jag mår helt enkelt inte så bra. I morse hade jag inte direkt någon matlust heller och det har väl aldrig hänt tidigare. Jag åt lite grann men lämnade resten. Kvällsmaten åt jag i alla fall upp men jag tror att jag fick mindre än vad jag brukar få. Det var helt okej ändå.....

Nu känner jag mig plötsligt  jättetrött så jag måste nog sova en stund innan vi går ut på kvällsrundan.......





Jag sov inte så lång stund. Nu ska Robban och jag gå ut och sedan ska vi fika. Jag tror att jag nöjer mig med kexet i kväll......förresten lär jag inte få något annat heller.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar