Powered By Blogger

måndag 25 mars 2013

Inflammation....ingen matlust...förkyld

I morse spydde jag. Efter morgonrundan skulle jag äta frukost men jag hade absolut ingen matlust. Robban tvingade mig att äta lite. Sedan åkte han och jag med pendeltåget och därefter med buss till djurkliniken. Matte kunde inte följa med eftersom hon inte kunde lämna Casper ensam i så många timmar.



Det var jätteroligt att komma dit och hälsa på den snälla personalen. När det var min tur så kom en annan veterinär än den jag brukar ha. Så stor du har blivit sa han? Jag såg nog ut som ett frågetecken. Nej, men det är ju en annan hund, sa han sedan. Han trodde först att jag var Yana för han hade behandlat henne när hon var sjuk. Robban berättade att Yana inte överlevde sitt hjärtfel. Så tråkigt på en så rar och söt hund, sa han då.....

Han undersökte mitt sår på buken. Några stygn kunde han inte ta bort eftersom det fortfarande är inflammerat. Jag ska tillbaka på onsdag för att se om inflammationen har gått tillbaka. Jag skulle fortsätta med Rimadylen tills dess trots att jag kräktes i morse. Fortsätter jag att kräkas måste jag sluta med medicinen....Veterinären trodde också att jag hade dragit på mig en förkylning. Ögonen klibbar igen, jag är snorig och dregglar lite mer än vanligt och så låter det lite rossligt ibland.......

Vi gick ända från djurkliniken till pendeltåget. Det är en bra bit men Robban tyckte att jag skulle få en långsam promenad i solskenet och det var verkligen skönt. När jag kom hem var jag så lerig och skitig så det blev raka vägen in i badrummet för dusch. Nu var jag tvungen att schamponeras för annars hade jag nog aldrig blivit ren. Så skönt det var!!!

På eftermiddagen gick vi en liten runda nere vid småbåtshamnen. Där är det mycket snö kvar så jag smutsade inte ner mig igen. Casper följde också med.....Han bajsade som vanligt och det jättemycket. Matte sa att det fanns mask i bajset....usch så äckligt...Det hade varit det igår också så det var väl bra att matte avmaskade honom.....



Undrar vad dom pysslar med därute på isen?





Jag blev lite piggare efter rundan så jag lekte en stund med Casper när vi kom in. Han blev minst sagt helvild. Han bet mig i öronen, i svansen ja, där han kom åt men jag får skylla mig själv för det var jag som satte igång honom.......


Någon matlust hade jag inte i kväll heller men Robban tvingade mig att äta igen. Han säger att jag får ont i magen om jag inte äter mat då jag tar den starka medicinen så det är väl bara att göra som han säger.

Nu ska jag i alla fall vila igen. Resan och veterinärbesöket tog på krafterna känner jag.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar