Powered By Blogger

onsdag 27 mars 2013

Rådjur....tagit stygnen....aggressiv kennelhosta..

Vid ettiden i natt vaknade jag av ett hiskeligt oväsen. Det var ett rådjur som stod och skrek utanför vårt sovrumsfönster. Alltså, jag var tvungen att gå upp och titta ut för att se vad det var som lät så illa.... Vilket jäkla oväsen den förde och det länge också. Robban knackade på fönstret men vad hjälpte det?......Den måste nog ha väckt upp hela huset...Jag hörde att matte och Casper gick ut strax efter så de vaknade också. Casper var väl kissnödig kan jag tänka mig.....




Jag somnade om till slut i alla fall. Tyvärr blev det ingen längre sovmorgon för jag skulle ju till veterinären. Robban och jag åkte med tiopendeln och sedan tog vi bussen och så fick vi gå en bit fram till djurkliniken. Jag blev jätteglad över att få komma dit igen. Robban vägde mig för att se om jag hade gått ner något efter operationen men jag vägde fortfarande 70 kg.


Personalen blev lika glada dom när de fick syn på mig. Här kommer lilla Vera ropade en av dem. En annan hundägare som hade en liten chihuahua blev nästan chockad när hon såg mig. Hon tyckte väl inte att jag var så liten förstår jag......


Jag fick samma veterinär som jag hade i förrgår. Han pratade fortfarande om hur söt och rar Yana hade varit men han sa också att jag var en lika fin tjej. Han plockade bort de elva stygnen.. Det gick lätt som en plätt.  Jag kände absolut ingenting. Såret har läkt bra de senaste dagarna. Jag skulle äta Rimadyl veckan ut. Jag fick godis innan vi gick därifrån och det tackade jag inte nej till.....


Veterinären trodde att jag hade dragit på mig en förkylning. Han frågade om jag brukade hosta men det gör jag inte. Hur som helst får varken jag eller Casper träffa några andra hundar på ett tag. Det går en aggressiv kennelhosta som har drabbat många hundar den senaste veckan i Stockholms län.

Vi gick en extra lång väg tillbaka till pendeltåget. Det var jätteskönt att få röra på sig men jag blev lika smutsig idag som i förrgår. När vi kom hem var Casper ensam hemma för matte hade åkt till ICA för att storhandla.. Robban var ju tvungen att ta ut honom så att han fick kissa så han släppte lös mig i lägenheten. Oj, oj, oj, så skitiga golven blev......Jag åkte in i duschen när de kom in igen. Efter duschen måste ju Robban göra rent i badrummet men nu fick han ta alla golven också så leriga som de var......

Det hände en kul grej precis när jag var färdigduschad. Det ringde på dörren. Robban öppnade iförd bara kalsongerna. Han kan ju inte ha några kläder på sig när han duschar mig för han blir ju lika blöt han också. Det var beställningen från Foderbilen som kom. Jag har duschat hunden säger Robban till killen. Ja, det behövs ju i det här vädret fick han till svar.....

Efter duschen kände jag mig glad och lekfull så jag lekte en stund med Casper men vi blev nog lite väl uppspelta. Jag tog sats och sprang över rummet och hoppade upp på Robban som satt i soffan. Det var visst inte så skönt förstod jag......


...........men jag blev snabbt trött så jag har sovit stor del av eftermiddagen och kvällen.




Casper har ingen respekt för mig längre. Han hoppar på mig, biter mig och svarar till och med emot om jag tillrättavisar honom någon gång.....Så kaxig han har blivit den lilla skiten....Han tror tydligen att han är något.....






Ibland måste matte koppla upp honom även här inne så att han kan lugna ner sig. Han verkar ha hur mycket energi som helst och när han får sina extrema ryck så kan han inte låta bli mig.......men han är verkligen kul och jag gillar honom jättemycket....

Nu är det dags för kvällskexet...Hoppas att jag inte blir störd i natt av något rådjur eller något annat oväsen för nu vill jag sova i fred.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar