Powered By Blogger

torsdag 21 mars 2013

Mycket trött....svar odlingsprov...

I morse tog både Robban och jag en ordentlig sovmorgon. Jag tror att klockan hade passerat tio innan vi gick upp och ut så att jag kunde göra mina toabestyr. Matte hade gjort i ordning frukost åt mig och jag var riktigt hungrig.





Medan matte var på sjukgymnastiken så gick Robban ut med Casper. Jag trodde aldrig att han skulle komma tillbaka för det drog verkligen ut på tiden. Det visade sig att han först hade träffat en granne som han brukar prata med och när de hade stått och snackat en stund så kom min kompis goldenkillen Tim. Han fick hälsa på Casper som först tyckte att han såg lite läbbig ut men Tim var så försiktig så till slut vågade Casper låta honom komma fram. Ja, så stod dom och snackade så tiden gick....Tims husse sa att Tim saknade mig jättemycket och det förstår jag för jag saknar honom lika mycket.......men vi måste vänta i några veckor innan vi kan få träffas för jag måste bli helt frisk först.....


Till slut kom i alla fall Robban tillbaka och då fick jag också gå ut. Robban tycker nog synd om mig som inte får gå några längre promenader för han låter mig ta tid på mig när jag nosar på alla spännande dofter. Alltid något men jag skulle så gärna vilja busa runt i snön också......


Veterinären på Bagarmossen ringde till matte nu i eftermiddag. Hon hade fått svar på odlingsproven. Det visade sig att det var två olika sorters bakterier som orsakade infektionen och inflammationen. Nu måste matte åka till apoteket i morgon bitti och hämta ut mer medicin till mig. Veterinären sa också att jag kommer att vara trött ett tag framöver och behöver vila. Jo, jag vet det....I och för sig har jag varit riktigt trött hela dagen idag men det är trist att behöva vila jämt......

Casper försöker sätta fart på mig emellanåt men idag har jag inte orkat busa så både Robban och matte har sett till att han lämnar mig i fred........



Casper får gärna ligga bredvid mig om han vill så länge han håller sig lugn.....



Jag fick både kyckling och rå nötfärs i maten och det var så gott. Jag slickade ur skålen riktigt ordentligt. Matte hade nog inte behövt diska den fast hon gjorde det  förstås ändå.

Efter maten vilade jag igen. Fasiken vad trött jag känner mig........Jag måste nog vila tills det är dags för dusch, toabestyr och det goda kexet......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar