Powered By Blogger

söndag 31 mars 2013

Nattpromenad...dåligt humör....dötrist....




Jag trodde att Robban hade blivit knäpp när han väckte mig mitt i natten och tog ut mig på en långpromenad klockan 03.30. Egentligen var den ju bara 02.30 eftersom de ändrade till sommartid i natt. Vad nu det skulle vara bra för?....Hur som helst blev jag väldigt fundersam men det visade sig att Robban skulle med pendeltåget som gick  klockan 04.50. 


Han skulle iväg på en kryssning till Åbo tillsammans med sin flickvän Cilla och hennes son Philip. Dessutom skulle Carina och Nicklas följa med så de är på ett jättestort fartyg nu....De har säkert jättekul där medan jag har det dötråkigt.....


Jag blev förstås jätteledsen när jag inte fick följa med så mitt humör var inte det bästa på förmiddagen. Jag har skällt ut alla som har gått i trapphuset och det riktigt ordentligt och jag tror att han som stoppade reklam i vår brevlåda blev skraj......Det verkade så.....Matte tyckte att det var onödigt av mig att skrämmas men jag kunde inte låta bli.....


Matte var klok nog att hålla Casper ifrån mig för jag hade inte gillat om han hade bråkat med mig......förresten har matte sett till att Casper har hållit sig lugn hela dagen.Han har fortfarande lika ont i sitt ben och kan inte stödja på det alls. Vi ser ingen förbättring alls.  Matte måste bära honom både ut och in varje gång han måste på toa och han är fortfarande jätteduktig som inte kissar på sig här inne......


Casper har samma goda aptit som vanligt........

............men det har inte jag. Matte förstod att det inte var någon idé att ge mig någon frukost och det hade hon rätt i men hon gav mig lunch vid ettiden och då hade hon blandat i gott kött i maten så då kunde jag inte motstå det och jag fick likadan kvällsmat också. Jättegott var det verkligen...



Det har alltså varit en dötrist dag för jag har bara fått göra korta rastrundor och då har matte stängt in Casper i sitt sovrum där det är minst risk att han kan göra sig mer illa. Det är nog den tristaste dagen jag har varit med om för vi har inte gjort något kul alls.....Jag har inte ens behövt göra några lydnadsövningar......Matte har fullt sjå med att ta hand om Casper för det är inte lätt att hålla honom lugn. Varje gång han slår i benet eller ramlar så skriker han högt. Det märks att det gör ont......





Nu ska matte nattkissa Casper och sedan är det min tur.....Hoppas verkligen att morgondagen blir roligare......









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar