Powered By Blogger

måndag 1 april 2013

Sov ensam.....ledsen o besviken...

I natt var jag tvungen att sova ensam och det var inte alls kul. 





Ja, helt ensam var jag inte eftersom både Iris och Leo sov tillsammans med mig inne i Robbans rum men jag kände mig ensam och sov inte så bra. Casper sover inne hos matte och sovrumsdörren måste vara stängd för att Casper ska hålla sig lugn och kunna sova hela natten. Matte tyckte lite synd om mig eftersom hon inte vill att jag ska känna mig utanför men hon hade inget val......

.....men det absolut värsta var att matte glömde bort att ge mig mitt kvällskex. Det har aldrig hänt tidigare och det får inte hända men nu hände det....Jag blev så ledsen och besviken.....


Matte gick ut med Casper vid halvsextiden i morse. När han somnade om fick jag en kort morgonrunda....

Någon frukost ville jag inte ha idag heller medan Casper äter som om han aldrig har  sett mat förr.......

.............sedan skulle matte dammsuga något som hon måste göra varenda dag....




Vet inte om Casper ville dammsuga eller om han bara ville ha dammsugarslangen som stöd för sitt onda ben....


Och äntligen kom Robban hem efter Åbo-resan. Vi gick en promenad längs småbåtshamnen men Robban hade skitont i både ryggen och i benet så jag fick gå sakta och försiktigt och det var inte helt lätt för jag hade mycket spring i benen....




När vi kom hem gick både han och jag och vilade en stund på hans säng. Nu kunde jag äntligen koppla av ordentligt. Robban och jag snarkade i kapp.....Ett par timmar senare väckte matte oss......


Ja, sedan har vi varit ute ett par gånger till. Kvällsmaten käkade jag upp för nu var jag riktigt hungrig...

Eftersom jag inte får leka med Casper har jag roat mig med att leka med Iris. Vi smyger efter och jagar varandra.....Iris verkar ha lika kul som jag har.......






Nu har jag varit ute på kvällsrundan och jag har fått mitt kvällskex så det är dags att sova för natten.........

                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar